ارتقاء رکورد تولید بریکت سرد فولاد خوزستان

به گزارش آرتین پولاد: تولید شمش بریکت فولاد خوزستان با وجود تحریم‌ها برای بار سوم در سال ۱۳۹۹ با افزایش ظرفیت تولید ماشین‌های بریکت‌زنی ارتقا یافت.

رئیس بازیافت ضایعات صنعتی فولاد خوزستان گفت : بریکت سرد یک ماده بسیار با ارزش است که قابلیت جایگزینی آهن قراضه را دارد و از ترکیب نرمه و غبار آهن اسفنجی با نوعی چسب و قرار گرفتن تحت فشار ۱۶۰ بار در ماشین‌های بریکت زنی بدست می‌آید.
ارتقاء رکورد تولید بریکت سرد فولاد خوزستان
قاسم سلطانی افزود :به منظور تحقق جهش تولید از ابتدای امسال تا کنون ۳ مرتبه رکورد‌های تولید پیشین این واحد ارتقا یافت که آخرین رکورد تولید ۱۸ هزار و ۹۶۰ تن ثبت شده است.
وی گفت : رکورد تولید در فروردین‌ماه ۱۸ هزار و ۳۰۰ تن، اردیبهشت‌ماه ۱۸ هزار و ۴۰۰ تن و در تیرماه ۱۸ هزار و ۸۰۰ تن به ثبت رسید که تا حدی عقب‌افتادگی خردادماه جبران شد.
سلطانی با اشاره به اینکه بومی‌سازی قطعات از چند سال پیش با توجه به تحریم‌ها، آغاز شد افزود : هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات و قطعات یدکی واحد بالا بود و در سال ۶۰۰ هزار یورو به شرکت تحمیل می‎کرد که با در اختیار گذاشتن اطلاعات پردازشی و فنی، قطعه‌سازان داخلی موفق شدند با یک ششم قیمت خارجی این قطعه بسیار مهم را تولید کنند.