بازدهی ۱۲۵ درصدی سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در سه‌ماهه نخست امسال

به گزارش آرتین پولاد: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با قدردانی از زحمات مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در زمینه حمایت از شرکت‌های زیرمجموعه و فعال در حوزه صنعت مس گفت: سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در سه‌ماهه نخست امسال بازدهی ۱۲۵ درصدی داشته است.

به نقل از نیسیکو، «علی ارجمندی»، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با قدردانی از زحمات «اردشیر سعدمحمدی»، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در زمینه حمایت از شرکت‌های زیرمجموعه و فعال در حوزه صنعت مس گفت: ارزش روز شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۰۳ معادل ۱۷،۳۳۸ میلیارد ریال با حجم معامله ۱۳،۷۱۹،۰۰۰ است که از حیث ارزش روز و حجم معامله در این روز در مقایسه با شرکت‌های گروه خود به ترتیب رتبه ۹ و ۱۳ را دارد.
ارجمندی با بیان این مطلب گفت: ارزش بازار سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در تاریخ ۱۳۹۸/۰۱/۰۵، ۶،۲۱۷ ریال به ازای هر سهم و در ۱۳۹۹/۰۴/۰۳، ۱۳،۹۸۸ ریال به ازای هر سهم است که درمجموع طی این بازه زمانی بازدهی ۱۲۵ درصدی را نصیب سهامدارانش کرده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با اشاره به اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و مطالبات حال شده تا سقف ۱۰.۰۰۰ میلیارد ریال با هدف تنوع‌بخشی در سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌ها گفت: بخشی از این افزایش سرمایه از مبلغ ۲.۸۰۰ میلیارد ریال تا ۳.۴۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۷ انجام‌شده و در ۳ ماه اول سال ۹۸ به ثبت رسید و همچنین افزایش سرمایه از مبلغ ۳۴۰۰ میلیارد ریال به ۵۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ انجام‌شده و در شش‌ماهه اول سال ۹۹ به ثبت خواهد رسید.
وی افزود: همچنین افزایش ماشین‌آلات معدنی به‌منظور توسعه فعالیت‌های معدنی و توسعه فعالیت‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان از دیگر محورهای برنامه‌ریزی‌ شده شرکت سرمایه در سال ۹۹ است.
ارجمندی به مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری در پروژه تولید مواد شیمیایی با مشارکت شرکت مس و مشارکت در حمل اسید سولفوریک تولیدی کارخانه اسید اشاره کرد و گفت: در این راستا و برای سرعت بخشیدن به امور این دو پروژه شرکت حمل و نقل ناو صنعت تاسیس شده است.
وی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون سرعت‌بخشی جهت اتمام طرح‌ها و برنامه‌های قبلی در دستور کار قرار گرفته است بیان کرد: همچنین برخی از طرح‌ها و پروژه‌های جدید از قبیل پروژه مواد شیمیایی و تولید لاستیک‌های سنگین را برای همکاری و سرمایه‌گذاری با مشارکت ملی صنایع مس ایران طراحی و در دستور کار قرار دادیم.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری با تأکید بر این‌که از ابتدای سال جاری از فرصت بازار سرمایه جهت شناسایی سود و متنوع نمودن پرتفوی بورسی استفاده کرده‌ایم اظهار داشت: با توجه به انعقاد قرارداد فلوتاسیون سرمایه در ابتدای سال ۹۸ و به دلیل شرایط نیمه تعطیل کشور در انتهای سال تا اواخر اردیبهشت ۹۹، درمجموع پروژه فلوتاسیون اسید ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.
به گفته ارجمندی شرکت سرمایه‌گذاری به‌منظور توسعه فعالیت‌های معدنی خود، در سال ۱۳۹۶ اقدام به خرید تعداد ۱۲ دستگاه ماشین‌آلات فوق سنگین خاک‌برداری از قبیل دامپتراک، شاول، لودر، بیل مکانیکی و دستگاه حفاری جهت شرکت‌های آریاناران سرچشمه و نوآوران مس کرد که بخشی از ماشین‌آلات مذکور در سال ۱۳۹۶ تحویل و بخش دیگر آن در ۱۳۹۷ تحویل شرکت‌های مذکور داده شده که این دستگاه‌ها به‌طور متوسط سالانه ۴ میلیون مترمکعب به ظرفیت خاک‌برداری شرکت‌های مذکور افزوده است. از طرفی ارزش روز این دستگاه‌ها بالغ بر ۱۰،۰۰۰ میلیارد ریال است.
ارجمندی بیان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود با افزایش خاک‌برداری و فعالیت‌های معدنی در سال ۱۳۹۹ نیز سود این شرکت‌ها افزایش قابل‌توجهی نسبت به سال ۹۸ داشته باشد.