حدود ۳۰۰ هزار تن به تولید سالیانه فولاد گیلان افزوده می‌شود

به گزارش آرتین پولاد:قائم مقام مدیر عامل مجتمع فولاد گیلان از بهره برداری طرح توسعه مجتمع فولاد گیلان تا پایان تیرماه خبر داد و گفت: به زودی حدود ۳۰۰ هزار تن به تولید سالیانه فولاد گیلان افزوده می‌شود.

نوید ثابت سیار، قائم مقام مدیر عامل مجتمع فولاد گیلان، عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد گیلان در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه این مجتمع در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت دارد، اظهار داشت: طبق پیش بینی تا با راه اندازی این خط گالوانیزه سالیانه ۳۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید این مجتمع صنعتی افزوده می شود.
وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت این پروژه در سال ۹۸ افزود: ارزش سرمایه گذاری در این طرح توسعه به قیمت امروز یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است .
وی میزان اشتغال پیش بینی شده برای این واحد را ۴۰۰ نفر به طور مستقیم عنوان و تصریح کرد: از اواخر خرداد ماه نیروها برای راه اندازی این خط تولید جذب می شوند .
قائم مقام مدیر عامل مجتمع فولاد گیلان خاطرنشان کرد: تجهیزات این خط توسط متخصصان داخلی و بومی ساخته شده است .
ثابت افزود: تولیدات مجتمع صنایع فولاد گیلان در ۴۰ صنعت پایین دستی همچون خودرو سازی ،کشتی سازی، ساخت بدنه هواپیما ،لوازم خانگی و لوله پروپیل کاربرد دارد .
مجتمع فولاد گیلان بعد از فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تولید را در این صنعت در کشور دارد.این مجتمع سال ۱۳۸۳ در زمینی به مساحت ۶۵ هکتار در شهر صنعتی رشت به بهره برداری رسید .
این مجتمع دارای سه ناحیه تولیدی به نام های نورد گرم، نورد سرد و گالوانیزه است که۲.۵ میلیون تن ظرفیت تولید سالیانه نورد گرم ، ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید سالیانه نورد سرد است.