راه اندازی فاز اول آهن اسفنجی در فولاد راور

به گزارش آرتین پولاد: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی می‌شود تا سال آینده بتوان برای بهره برداری از خط سوم برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: خوشبختانه محصول تاید شده آهن اسفنج کیفیت خوبی دارد و از استاندارد‌های بالایی برخوردار است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده، دو ماه آینده شاهد بهره برداری از خط دوم آهن اسفنجی به میزان ۳۵ هزار تن خواهیم بود که ظرفیت موجود را به دو برابر افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: برای خط سوم برنامه ریزی شده در طول یک سال آینده نصب و راه اندازی شود و پیش بینی می‌شود تا سال آینده بتوان برای بهره برداری از خط سوم برنامه ریزی کنیم.

دکتر پورابراهیمی ادامه داد: مجموع آهن اسفنجی تا سال آینده به حدود ۱۰۵ هزار تن خواهد رسید که موازی با تولید آهن اسفنجی در این مجتمع تولید آهن اسفنجی در مجتمع اقتصادی شهرستان راور برنامه ریزی برای ایجاد واحد تولید بیلت در این منطقه انجام شده و با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن کار نهایی صورت گرفته است.

دکتر پورابراهیمی گفت: از یک ماه آینده برنامه اجرایی و عملیاتی ایجاد تولید بیلت در راور آغاز خواهد شد و پیش بینی می‌شود حدود ۵۸۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کار گرفته خواهد شد.

وی افزود: حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری شده است و طرف مدت ۱۶ ماه طبق توافق انجام شده قرار است که کار تحویل شوداین اقدام به تکمیل زنجیره فعالیت‌های این واحد صنعتی در راور کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: بعد از اینکه ظرفیت آهن اسفنجی کامل شد آغاز بهره برداری از مجموعه بیلت‌هایی که طراحی شده عملیاتی می‌شود.

دکتر پورابراهیمی تصریح کرد: همزمان با این کار اقدام مربوط به فرایند پس از تولید بیلت در دستور کار قرار گرفته و دو گزارش تهیه لوله‌های بدون درز و پودر الیاژی تهیه شده است.

وی تصریح کرد: این مجموعه اقدامات در راستای رفع محرومیت از شهرستان راور انجام است.

وی از مدیر و مسولان شرکت فولاد و فرماندار راور تقدیر کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد از نیروهائی که در این مجموعه مشغول به کارند، بومی هستند.