رشد ۲۰درصدی تولید فولاد خام در ۱۰ ماه و ۲۴درصدی ماه اکتبر

به گزارش آرتین پولاد: اخبار فلزات: میزان تولید فولاد خام ایران در ماه اکتبر ۲۰۱۷ میلادی ۲۴.۲ درصد و تولید ۱۰ ماه ۲۰درصد رشد یافت.

به گزارش اخبار فلزات و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در ماه اکتبر ۲۰۱۷ میلادی، یک میلیون و ۹۸۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۵۹۴ هزار تن بود.

همچنین ایران طی ۱۰ ماهه ۲۰۱۷ میلادی، ۱۷ میلیون و ۹۰۱ هزار تن فولاد خام تولید کرد اما این آمار در مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۱۴ میلیون و ۸۰۴ هزار تن بود که ۲۰.۹ درصد رشد نشان می دهد.

رشد ۲۲درصدی تولید آهن اسفنجی ایران

تولید ۱۰ ماه آهن اسفنجی ایران در ۱۰ ماه سال ۲۰۱۷ به ۱۶.۴ میلیون تن رسید که با رشد ۲۲درصدی نسبت به مدت شمابه سال قبل همراه شد. همچنین تولید این ماده در ماه اکتبر نیز به بیش از ۲ میلیون تن رسید که رشد ۴۶درصدی را نشان می دهد. سهم ایران از تولید آهن اسفنجی دنیا هم اینک ۳۲درصد است. راه اندازی کارخانه های جدید احیای مستقیم یکی از مهمترین دلایل رشد تولید آهن اسفنجی در ایران شده است.

بنا به این گزارش، ۶۶ کشور تولید کننده فولاد طی ۱۰ ماهه ۲۰۱۷ میلادی یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون و ۲۱۵ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی (یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۴۶۵ هزار تن)، ۵.۶ درصد رشد نشان می دهد. تولید جهانی ماه اکتبر نیز با ۵.۷ درصد افزایش به ۱۴۵ میلیون و ۷۷ هزار تن رسید.

در این میان چین طی ۱۰ ماهه اخیر، ۷۰۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد خام جهان شناخته شد. کشورهای بزرگ تولید کننده بعدی به ترتیب شامل ژاپن (۸۷ میلیون و ۲۳۹ هزار تن)، هند (۸۴ میلیون و ۱۲۳ هزار تن)، آمریکا (۶۸ میلیون و ۳۶۴ هزار تن)، روسیه (۶۰ میلیون و ۴۲۸ هزار تن)، کره جنوبی (۵۹ میلیون و ۱۴۸ هزار تن) و آلمان (۳۶ میلیون و ۴۷۶ هزار تن) هستند.

منبع: اخبار فلزات