روند قیمت فولاد صادراتی ایران/ اقبال خوب مشتریان در شرق آسیا و خاورمیانه به شمش صادراتی ایران

به گزارش آرتین پولاد: قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن، افزایش حدوداً ۰.۶ درصدی را تجربه کرد و ۴۵۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور در محدوده ۴۰۷ تا ۴۱۳ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ها، ۴۱۰ دلار به ازای هر تن، افزایش ۰.۶ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۱۶ مهر نشان می‌دهد.

متال بولتن گزارش داده است که تاجران در هفته گذشته حجم قابل توجهی شمش فولادی از فولادسازان ایرانی خریداری کرده‌اند که با افزایش تقاضا از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و همین‌طور کشورهای شرق آسیا (خصوصاً چین) انتظار می‌رود در ماه‌های اکتبر تا دسامبر به این مقاصد، صادر شود.

طبق گزارش متال بولتن، ۴ فولادساز ایرانی محموله‌های بیلت با حجم‌های متفاوت را به قیمت‌های ۴۰۷ تا ۴۱۳ دلار به ازای هر تن فروخته‌اند؛ گرچه یک فولادساز ایرانی ادعا کرده که دو محموله جمعاً به حجم ۶۰ هزار تن را به قیمت فوب ۴۱۵ دلار به ازای هر تن فروخته است (ادعایی که متال بولتن آن را تأیید نکرده است).

در هفته‌های اخیر، تقاضای خوبی برای شمش فولادی صادراتی ایران در بازار خاورمیانه و شمال آفریقا وجود داشته و یک محموله ۲۰ تا ۳۰ هزار تنی با قیمت سی‌اف‌آرِ ۴۴۵ دلار به ازای هر تن به مشتریان قطری فروخته شده است. هزینه حمل و نقل در خلیج فارس ۱۵ تا ۱۶ دلار به ازای هر تن است و شمش فولادی ایران در این منطقه جذابیت زیادی برای مشتریان دارد.