صادرات سنگ عامل عدم پایداری تامین مواد اولیه ذوب آهن و کاهش ظرفیت تولید

به گزارش آرتین پولاد: مهندس یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان به رشد تولید در چهار ماهه اخیر در ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت: ۸۵ درصد تولید فولاد در دنیا به صورت کوره بلند است و این موضوع در ایران به دلیل وجود گاز طبیعی به روش قوس انجام می گیرد که این تفاوت باعث رشد هزینه شرکت شده است.

وی یکی از معضلات ذوب آهن را عدم تامین سنگ آهن دانست و یاد آور شد: صادرات سنگ آهن باعث عدم پایداری تامین مواد اولیه در ذوب آهن شده و ظرفیت تولید را کاهش داده به طوری که هم اکنون شرکت با ۶۰ درصد ظرفیت در حال کار است.

یزدی زاده به تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالاتر در شرکت اشاره کرد و گفت: کیفیت، تنوع محصولات و صادرات راهکارهای ذوب آهن اصفهان برای برون رفت از این شرایط است.

وی توسعه همکاری بیشتر بین دو مجموعه ذوب آهن و بانک رفاه کارگران را خواستار شد و افزود: ذوب آهن اصفهان با تولید محصولات استراتژیک آینده روشنی برای خود رقم خواهد زد.

دکتر سهمانی مدیرعامل بانک رفاه به تولید محصولات جدید با حاشیه سود مناسب در ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و گفت: تولید ریل سرمایه گذاری خوبی است که با دور اندیشی مدیران شرکت انجام شده و می تواند در عملکرد شرکت تاثیرات مثبتی داشته باشد.

وی خاطر نشان ساخت: تولید ریل باعث توسعه حمل و نقل عمومی و یکی از نیازهای کشور بود که ذوب آهن اصفهان توانست این نیاز را مرتفع نماید و از خروج ارز جلوگیری کند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: ذوب آهن اصفهان یکی از صنایع مهم و باسابقه کشور است. با سرمایه گذاری مناسب می توان توسعه و رشد این شرکت را شاهد بود.

وی به حجم بالای تعاملات بانک رفاه کارگران و ذوب آهن اصفهان اشاره کرد و افزود: این تعاملات جای رشد دارد و این بانک آمادگی دارد تا مبادلات را توسعه دهد، منابع مالی مورد نیاز را تامین کند و از سرمایه گذاری مولد حمایت مالی داشته باشد.