آرتین پولاد

رشدحدود ۳۲ درصدی ظرفیت تولیدفولاد کشور دردولت یازدهم ثبت شد

آرتین پولاد: وزارت صنعت، معدن وتجارت در جداول آماری خود رشد ظرفیت تولید فولاد خام کشور در دوره شهریور ۱۳۹۲ تا فروردین ۱۳۹۶ را برابر با ۳۱.۹ درصد اعلام کرد که براساس آن ۵۶.۳ درصد ظرفیت مربوط به هدف چشم انداز ۱۴۰۴ تحقق یافته است.

به گزارش آرتین پولاد و به نقل از ایرنا، برپایه داده های آماری وزارتخانه مزبور، شهریور ۱۳۹۲ ظرفیت تولید فولاد خام کشور ۲۳.۵ میلیون تن ثبت شد که این رقم در فروردین ۱۳۹۶ به رقم ۳۱ میلیون تن رسید.
براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ ظرفیت فولاد خام کشور ۵۵ میلیون تن هدفگذاری شده است.
پیش از این «عبدالمجید شریفی» مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران به ایرنا گفته بود، براساس برنامه ریزی، امسال ظرفیت فولاد خام کشور به رقم ۳۳ میلیون تن خواهد رسید .

رشد ۲۵.۸ درصدی ظرفیت تولیدات فولادی
وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان ظرفیت تولیدات فولادی کشور را در شهریور ۱۳۹۲ بالغ بر ۳۱ میلیون تن گزارش کرد که در فروردین ۱۳۹۶ به رقم ۳۹ میلیون تن رسید و رشد ۲۵.۸ درصدی را نشان داد .
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفته بود، دولت یازدهم حوزه فولاد را منسجم کرد و طرح توازن زنجیره فولاد سبب حرکت حساب شده در این بخش شد .

رشد ۶۱.۷ درصدی ظرفیت کنسانتره سنگ آهن
میزان ظرفیت کنسانتره سنگ آهن برپایه آمارهای وزارت صنعت در شهریور ۱۳۹۲ رقم ۲۸ میلیون تن بود که در فروردین ۱۳۹۶با رشد ۶۱.۷ درصدی به رقم ۴۵.۳ میلیون تن رسید .
شریفی معتقد است: برنامه حساب شده در زمینه کنسانتره سنگ آهن این است که ظرفیت کنسانتره سازی با گندله سازی برابر یا نزدیک شود و این مهم به شکل اصولی در دولت یازدهم صورت گرفت .

افزایش بیش از ۶۰ درصدی ظرفیت گندله
وزارت صنعت، معدن و تجارت در جداول آماری خود ظرفیت گندله سازی کشور را در شهریور ماه ۱۳۹۲ برابر با ۲۱.۵ میلیون تن اعلام کرد که این رقم در فروردین ۱۳۹۶ با رشد ۶۰.۴ درصدی به ۳۴.۵ میلیون تن رسید .
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران خاطرنشان کرد: براساس سرمایه گذاری های انجام شده، روند ایجاد واحدهای گندله سازی مطابق طرح جامع فولاد شکل گرفته و انتظار می رود تا پایان امسال به ظرفیت ۴۵ میلیون تنی دراین زمینه برسیم.

رشد افزون بر ۴۸ درصدی ظرفیت آهن اسفنجی
دولت یازدهم در شهریورماه ۱۳۹۲ در زمینه آهن اسفنجی ظرفیت ۱۸.۷ میلیون تنی داشت که با برنامه های اجرایی این رقم در فروردین ۹۶ به ۲۷.۷ میلیون تن رسید و به این ترتیب رشد ۴۸.۱ درصدی ثبت شد .
شریفی پیش از این درباره ظرفیت سازی برای آهن اسفنجی اعلام کرد: پیش بینی می شود تا پایان ۱۳۹۶ به رقم ۳۱.۵ میلیون تن دست یابیم .
در واقع ظرفیت آهن اسفنجی با توان فولاد سازی های کشور نزدیک می شود و به این ترتیب با هدف سند چشم انداز همسویی دارد.
به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود، پیش بینی شده است با دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی در افق ۱۴۰۴ ، جایگاه ایران به هفتمین فولاد ساز ارتقا پیدا کند .
قرار است در افق چشم انداز بیش از ۳۵ درصد تولید فولاد خام کشور در بازارهای صادراتی عرضه شود . پارسال برای نخستین بار، میزان صادرات فولاد کشور به رقم ۶ میلیون تن نزدیک شد و قرار است امسال با افزایش ۲ میلیون تنی، حدود هشت میلیون تن صادرات این بخش باشد .
وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۵ تولید فولاد خام کشور را ۱۸ میلیون و ۱۹ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد که ۸.۹ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۴ داشت .

خروج از نسخه موبایل