آرتین پولاد

صادرات فولاد هند از آوریل تا جولای ۲۰۱۷، رشد ۶۵ درصدی داشت

آرتین پولاد: تامین‌کنندگان فولاد در هند طی ماه‌های اخیر از شرایط مساعدی برخوردار بودند و این امر منجر به افزایش تولید و صادرات آن‌ها شد. این شرایط مساعد با تشدید اقدامات ضد دامپینگ علیه فولادسازان چینی که منجر به محدود شدن عرضه آن‌ها و افزایش قیمت‌ها شد، شکل گرفت.

به گزارش آرتین پولاد، اجرای اقدامات ضد دامپینگ در مقابل محصولات فولادی چین در ماه‌های اخیر شدت گرفته است. بنابراین حجم معاملات مصنوعات فولادی تولیدی چین کاهش داشت؛ اما با این وجود همچنان تقاضای جهانی مصرف‌کنندگان باقی و پابرجاست. در این حین، تولیدکنندگان و فعالان صنعت فولاد تلاش می‌کنند تا از موقعیت یاد شده نهایت استفاده را برده و باافزایش حجم تولید خود، بر درآمدهای خود بیافزایند.

صنعت فولاد هند، به‌عنوان همسایه مهم فولادی چین نیز از این امر تأثیر پذیرفت و تولیدکنندگان فولاد این کشور بر حجم تولید خود افزودند. گفتنی است که میزان تولید فولاد خام در این کشور طی فصل دوم سال جاری یعنی از آوریل تا جولای معادل ۳۳ میلیون تن برآورد شده است. در واقع از مقایسه تولید فولاد خام هند، از آوریل تا جولای در هر ۲ سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ این‌گونه می‌توان اذعان داشت که حجم تولید رشد ۳.۸ درصدی را تجربه کرده است. البته باید افزود که بنا به گزارش‌های موجود، حجم تولید برای ۶ فولاد‌ساز برتر هند در دوره یاد شده با حدود ۶.۷ درصد رشد مواجه شد. این فولادسازان عبارتند از: SAIL، RINL، فولاد تاتا، فولاد Essar، فولاد JSW و JSPL. این افزایش تولید در فولاد، همچنین منجر به رشد حجم صادرات فولاد از هند طی دوره مورد بررسی شد.تولیدکنندگان هندی در موقعیت کنونی از بازار صادراتی بسیار ویژه‌ای برخوردار هستند؛ در حالی که فروش داخلی در این کشور هنوز هم خیلی ایده‌آل نیست. بنابراین تولیدکنندگان محصولات فولادی نورد گرم و میلگرد، محصولات خود را در بازارهای بین‌المللی به‌فروش می‌رسانند.

نمودار زیر میزان صادرات فولاد هند را از ماه آوریل تا جولای نشان می‌دهد. این نمودار مقایسه‌ای از میزان صادرات طی مدت زمان یاد شده را در ۲ سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ارایه می‌دهد. براساس آمار کمیته مشترک واحدهای فولادی هند، میزان صادرات طی ماه‌های یاد شده و در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۲.۸ میلیون تن برآورد شد. در حالی که حجم صادرات یاد شده برای دوره مشابه در سال ۲۰۱۶، حدود ۱.۷ میلیون تن بود. در واقع حجم صادرات برای مدت زمان یاد شده، از رشد ۱.۱ میلیون تنی معادل ۶۵.۵ درصدی برخوردار شد. همچنین باید خاطرنشان ساخت که براساس آمار منتشر شده از سوی کمیته مشترک واحدهای فولادی، حجم محموله‌های صادراتی از هند، در ماه جولای رشد ۱۹ درصدی داشت. لازم به‌ذکر است که محصولات تخت فولادی در صدر فروش قرار داشتند. معاملات پراکنده‌ای نیز در آسیای جنوب شرقی وجود داشت که البته بازار مهمی برای محصولات هندی نبود.

گفتنی است که در طول دوره یاد شده، مصرف ظاهری فولاد در هند، ۴.۴ درصد رشد را تجربه کرد و به ۲۷.۹ میلیون تن رسید. با این حال برخی از فعالان بازار اعتقاد دارند که از ماه سپتامبر و با پایان یافتن فصل باران‌های موسمی، بازار داخلی فولاد این کشور نیز پر رونق‌تر از سابق خواهد شد.

                                        

خروج از نسخه موبایل