آرتین پولاد

نرخ سود آهن فروشان یک درصد/ مالیات ۹ درصد از کل فروش محاسبه می شود

آرتین پولاد: رییس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان آهن و فولاد ضمن تایید تعطیلی شماری از واحدهای وابسته به این صنف گفت: نرخ مالیات محاسباتی ۹ درصد از کل فروش منظور شده، درحالی که آهن فروشان حداکثر سود یک درصدی دارند .

به گزارش آرتین پولاد و به نقل از ایرنا، « محمد آزاد » روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طی سالهای گذشته، اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب تعطیلی شماری از واحد های فروش آهن و فولاد در تهران و سایر استانها شد.
وی افزود: وضعیت رکودی بازار در سالهای گذشته، نقش موثری در تعطیلی واحد های مربوطه داشت و مذاکرات زیادی با مسئولان سازمان امور مالیاتی به عمل امد .
دست اندرکاران بازار آهن و فولاد، دلیل عمده تعطیلی واحدهای صنفی این بخش را ، رکود و قوانین سخت گیرانه مالیاتی ذکر کرده اند.
همچنین اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای صنف یاد شده به همراه داشت، فروشندگان آهن وفولاد ضمن تایید بهره گیری از درآمدهای مالیاتی برای اداره کشور، معتقدند: نحوه غلط اجرای مالیات بر ارزش افزوده در زمان رکود، عاملی بر راکد شدن مضاعف بازار شده است.
رییس اتحادیه مزبور گفت: انتظار می رفت در مذاکره با کسبه بازار آهن وفولاد ، زمینه اخذ مالیات واقعی فراهم شود، اما مجری قانون، یک نوبت مالیات را از کارخانه و بعد از فروشنده مطالبه می کند .
آزاد گفت: طی دو سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ واحد توزیع کننده آهن در تهران تعطیل شدند و در سایر استان ها نیز یک سوم واحدهای فعال رو به تعطیلی گذاشتند.
ایران به عنوان چهاردهمین فولاد ساز جهان پارسال حدود ۶ میلیون تن فولاد به بازارهای جهانی صادرات داشت و امسال دستیابی به رقم هشت میلیون تن هدفگذاری شده است .
آزاد یادآور شد: طبق توافق صورت گرفته با سازمان امور مالیاتی از ماخذ مشمول مالیات، به میزان ۹۴ درصد از فروش را به عنوان اعتبار خرید در نظر گرفته و ۶ درصد باقیمانده از فروش، مشمول ۹ درصد مالیات ارزش افزوده تا پایان سال ۹۶ خواهد شد و به عبارت دیگر آهن فروشان باید ۹ درصد مالیات برارزش افزوده را از ۶ درصد کل فروش خود بپردازند.
رییس اتحادیه یاد شده گفت: مالیات مربوط به سال ۹۳ به بعد مطالبه نشده، اکنون مربوط به سال ۹۲ است و میزان آن بسیار زیاد است.
به گفته وی، فروشندگان آهن برابر توافق با سازمان امور مالیاتی باید مالیات ماقبل تا ۱۳۸۹ را با این سازمان تسویه کنند .
رییس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان آهن و فولاد به تازگی اعلام کرد: بازار آهن و فولاد کشور از ابتدای امسال تغییر قیمتی خود را داشت و اکنون که به ماه پایانی تابستان وارد شده ایم، انتظار نمی رود تغییرات معناداری در بازار این بخش را داشته باشیم .
به گفته آزاد، بررسی نرخ ها نشان می دهد که قیمت شمش از خرداد ماه امسال تا کنون ( نرخ رسمی بورس) رشد ۷۰ درصدی دارد .
به گزارش ایرنا، براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ ظرفیت فولاد رقم ۵۵ میلیون تن پیش بینی شده و برآورد می شود که با تحقق این توان، میزان صادرات هم به حدود ۲۰ میلیون تن برسد.
جمهوری اسلامی ایران می خواهد در افق ۱۴۰۴ با افزایش تولید، زمینه دستیابی به جایگاه هفتمین تولید کننده فولاد را به دست آورد .

خروج از نسخه موبایل