آرتین پولاد

ارائه طرح فولاد مبارکه برای ایجاد ثبات در بازار فولاد به دولت و مجلس

به گزارش آرتین پولاد:  مدیر عامل گروه فولاد مبارکه در نشست مشترک با انجمن تولیدکنندگان لوله‌های فولادی و پوشش خطوط انتقال، بر اهمیت تعامل بیشتر میان این دوبخش، بررسی راهکارهای رفع مشکلات خریدارانِ ورق‌های فولادی و تأمین مواد اولیه این شرکت‌ها که همگی جزو مشتریان بزرگ فولاد مبارکه اصفهان هستند، تأکید کرد.

مهندس حمیدرضا عظیمیان، مدیر عامل گروه فولاد مبارکه در این نشست گفت: شاهدیم که به‌دلیل دخالت‌های برخی نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در بازار فولاد، شرایط نامساعد شده است. فولاد مبارکه برای رفع این مشکل، طرح‌های خود را به دولت و مجلس پیشنهاد داده و حتی دستگاه قضایی را در این زمینه توجیه کرده تا مدیریت واحد بر توزیع بازار توسط این شرکت انجام شود، هرچند فولاد مبارکه به‌طور مشخص هیچ مسئولیت قانونی در توزیع و قیمت‌گذاری ندارد. این مسئولیت با این تعهد که نیاز عمده همه واحدها تأمین شود و بازار به ثبات حداکثری برسد، از سوی فولاد مبارکه اعلام شده است.

مدیرعامل فولاد مبرکه گفت: ما بر این باوریم که اگر فولاد مبارکه به‌تنهایی مسئول توزیع بازار باشد و نیازها را تأمین کند، این التهاب قیمتی از بین می‌رود، زیرا می‌بینیم سامانه بهین‌یاب ناکارآمد است و عده‌ای بیش از سهمیه خود محصولات دریافت می‌کنند و در بازار آزاد با قیمت بیشتر می‌فروشند. حال اگر بتوانیم نیاز را حداکثری کنترل و آن را تأمین کنیم، از التهابات بازار کاسته می‌شود و کمتر با افزایش قیمت و نبود محصول در بازار مواجه خواهیم شد.
عظیمیان افزود: در حال حاضر به دلیل نبود سرمایه اولیه و در گردش در دست تولیدکنندگان، شاهد حضور دلالان در بازار فولاد هستیم. در این زمینه فولاد مبارکه می‌تواند با نرخ بهره کم، برای تولیدکنندگان تأمین اعتبار کند و علاوه بر تولید، به کار اصلی خود که حمایت از صنعت و صنعت‌ساز شدن است، برسد.
وی خاطر نشان ساخت: پیشنهاد فولاد مبارکه این است که عرضه در مچینگ و بورس کالا به‌صورت همزمان باشد؛ به نحوی که در مچینگ، نسبتِ عرضه ورق گرم که موردنیاز واحدهاست ۷۵ درصد و در بورس کالا ۲۵ درصد باشد. در مورد ورق‌های سرد نیز ۹۰ درصد عرضه در مچینگ و ۱۰ درصد در بورس کالا انجام شود. همچنین پیشنهاد دادیم تا خط اعتباری ۱۰ هزار میلیارد تومانی به‌صورت دائم برقرار باشد تا مشکلات تأمین اعتبار مشتریان حل شود.

خروج از نسخه موبایل