آغاز بیست و دومین همایش شرکت‌های برتر ایران “IMI100”

به گزارش آرتین پولاد: بیست و دومین همایش شرکت‌های برتر ایران “IMI100” در مرکز همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است.

بنگاه‌های پایدار، تفکر سازمان های هیبریدی را دارند

ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در بیست و دومین همایش شرکتهای برتر ایران گفت: کمک به اشتغال مسئولیت پذیری در جامعه و ارتقا سطح رفاه و تاثیرگذار بر تولید داخلی و ملی هستند.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های پایدار، تفکر سازمانهای هیبریدی را دارند، افزود: ۱۰ دلیل موفقیت بزرگ‌ شرکت‌ها شامل موارد مختلفی است به عنوان مثال از مدیر دوراندیش و چشم انداز رفیع استفاده می کنند. از قوانین و استاندارهای محلی و بین‌المللی پیروی می‌کنند.

از نظر ارزش بازاری بالاترین رتبه مربوط به فولاد مبارکه است

در بخش دیگری از این مراسم مجید درویش، مدیر رتبه بندی شرکت ها و دبیر بیست و دومین همایش شرکت های برتر ایران گفت: نتایج رتبه بندی سال ۹۸ نشان می دهد ۵۰۰ شرکت از بین شرکت های داوطلب بر اساس میزان فروش به عنوان معیار انتخاب می شوند. شاخص میزان فروش نشان از بزرگی کشور است و تاثیرشان بر اقتصاد ملی قطعا بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در دنیا برای این شرکت ها اهمیت بسیاری قائل هستند، افزود: سازمان مدیریت صنعتی ۲۲ سال قبل به منظور معرفی شرکت های برتر این طرح را آغاز کرد. ۵۰۰ شرکت انتخابی بر اساس شاخص های دیگری غیر از میزان فروش نیز با هم مقایسه می شوند. مقایسه شرکت های بزرگ با کوچک اصلا منطقی نیست به این منظور ما در دسته بندی ۱۰۰ تایی شرکت ها را با هم مقایسه می کنیم. هر شرکتی بر اساس ۳۳ شاخص دارای ۳۳ رتبه است.

وی ادامه داد: شاخص های رتبه بندی کمی هستند و از صورت های مالی شرکت ها اخذ می شوند.

درویش تأکید کرد: فولاد مبارکه اصفهان ششمین شرکت سرمایه گذاری ملی دارای رشد بسیاری بوده است. شرکت فولاد مبارکه و ملی مس ایران نیز در بین ۱۰ شرکت برتر شاخص ارزش افزوده هستند.

وی تصریح کرد: بانک ها بیشترین دارایی را به خودشان اختصاص داده اند که بانک ملت در صدر است.

مدیر رتبه بندی شرکت ها و دبیر بیست و دومین همایش شرکت های برتر ایران گفت: از نظر سودآوری ۵ شرکت برتر هستند که فولاد مبارکه اصفهان در رتبه دوم قرار دارد‌. از نظر ارزش بازاری بالاترین رتبه مربوط به فولاد مبارکه است و ۴ شرکت شرکت ملی مس ایران است.

فولاد مبارکه شرکت پیشرو در میان شرکت های برتر ایران

در ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی، هلدینگ فولاد مبارکه اصفهان از بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور در جایگاه پنجم قرار گرفت.

هلدینگ فولاد مبارکه اصفهان با کسب درآمد چهار میلیارد و ۲۰۳ میلیون دلاری در گروه فلزات اساسی، پس از هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و هلدینگ بانک ملت در مکان پنجم ۱۰ شرکت برتر کشور قرار گرفت.

بر اساس رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی، فولاد مبارکه در بیست و دومین همایش شرکت‌های برتر ایران (IMI100) عنوان شرکت پیشرو انتخاب شده با معیار روند رشد طی چهار سال اخیر را کسب کرد.

در این همایش شرکت فولاد مبارکه:
رتبه اول از نظر شاخص فروش در گروه فلزات اساسی
رتبه اول در شاخص ارزش بازار
رتبه دوم در شاخص ارزش افزوده
رتبه دوم در شاخص بیشترین سودآوری
رتبه پنجم در شاخص فروش در بین ۵۰۰ شرکت بزرگ کشور را کسب کرده است.

سازمان مدیریت صنعتی همه ساله اقدام به رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران می‌کند. این رتبه‌بندی که ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می‌کند با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گروه های صنعتی (رشته های مختلف کسب و کار)، گسترش رقابت بین بنگاه اقتصادی و کمک به سیاست گذاران اقتصادی کشور انجام می‌شود.
مهمترین شاخص در ارزیابی این مجموعه ها، میزان فروش شرکت ها بوده و پس از آن ۳۲ شاخص ملاک قرار گرفته است.

گروه های “فلزات اساسی” و “اکتشاف، استخراج و خدمات جنبی” در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران در ردیف بالاترین حاشیه سود نسبت به دیگر گروه ها در سال ۹۷ بودند که به ترتیب. ۳۸.۴ و ۳۷.۲ درصد حاشیه سود داشتند.

شرکت های فولادی حاضر در بین صد شرکت برتر

شرکت های فولادی و معدنی حاضر در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران شامل؛ شرکت فولاد اصفهان با رتبه ۵، سرمایه گذاری غدیر با رتبه ۶، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با رتبه ۲۴، شرکت فولاد خوزستان با رتبه ۲۵، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با رتبه ۴۶، شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس با رتبه ۵۳، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با رتبه ۵۶، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با رتبه ۶۰ ، شرکت مجتمع فولاد خراسان با رتبه ۶۱، شرکت اهن و فولاد ارفع یا رتبه ۶۸، شرکت سنگ آهن مرکزی با رتبه ۷۴ ، شرکت فولاد سپید فراب با رتبه ۷۵، شرکت فولاد آلیاژی ایران با رتبه ۹۰، شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با رتبه ۹۹، شرکت فولاد سیرجان ایرانیان با رتبه ۱۰۰ هستند.