تداوم واردات محصولات فولادی از روسیه به اتحادیه اروپا / حجم و ارزش واردات در سال ۲۰۲۳

به گزارش آرتین پولاد:  اینفوگرافی زیر در وب‌سایت جی‌ام‌کی‌سنتر منتشر شده و نشان می‌دهد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ چه میزان محصولات فولادی و آهنی از روسیه وارد کرده است.

بنا بر داده‌های این اینفوگرافی، وزن واردات محصولات فولادی و مواد خام فولادی از مبدا روسیه به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳، ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود. این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲، ۳۹.۵ درصد کاهش داشت.

همچنین ارزش واردات محصولات آهنی و فولادی اتحادیه اروپا از مبدا روسیه در سال ۲۰۲۳، ۲ میلیارد و ۳۸ میلیون یورو بود، این رقم نیز نسبت به سال ۲۰۲۲، ۳۸.۵ درصد کاهش داشت.

بر همین اساس در سال ۲۰۲۳، ۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تن محصولات نیمه‌نهایی، یک میلیون و ۴۱۰ هزار تن چدن، ۳۳۲ هزار و ۳۰۰ تن سنگ آهن، ۳۵ هزار و ۱۰۰ تن قراضه و ۴۶ هزار و ۲۰۰ تن فروآلیاژ از روسیه به مقصد کشورهای عضو اتحادیه رفته است.

واردات محصولات نیمه نهایی روسیه به اتحادیه ۱۶.۶ درصد، سنگ آهن ۸۸.۲ درصد، قراضه ۹۵.۳ درصد و فروآلیاژها ۶۳.۹ درصد کاهش سالانه داشت و تنها واردات چدن ۲۰.۱ درصد افزایش سالانه داشت.

بیش‌ترین تقاضا برای انواع محصولات فولادی و آهنی روسیه از سوی کشورهای بلژیک، ایتالیا، هلند، لیتوانی و اسلواکی بود.

بلژیک در سال ۲۰۲۳، یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن محصولات نیمه‌نهایی از روسیه خرید و تقاضای آن نسبت به سال ۲۰۲۲، ۱۶.۸ درصد کاهش داشت.

ایتالیا در سال ۲۰۲۳، یک میلیون و ۱۸۰ هزار تن چدن از روسیه خرید و تقاضای آن نسبت به سال ۲۰۲۲، ۲۲.۱ درصد افزایش داشت.

هلند در سال ۲۰۲۳، ۳۴ هزار و ۵۰۰ فروآلیاژ از روسیه خرید و تقاضای آن نسبت به سال ۲۰۲۳، ۶۷.۵ درصد کاهش داشت.

لیتوانی در سال ۲۰۲۳، ۳۱ هزار و ۳۰۰ تن قراضه از روسیه خرید و تقاضای آن نسبت به سال ۲۰۲۲، ۸۴ درصد افزایش داشت.

اسلواکی در سال ۲۰۲۳، ۱۸۵ هزار و ۹۰۰ تن سنگ آهن از روسیه خرید و تقاضای آن نسبت به سال ۲۰۲۲ ، ۶۶ درصد کاهش داشت.