بروزرسانی فهرست تحریم شدگان / امریکا کدام شرکت ‌های معدنی و فلزی روسی را تحریم کرده است؟

به گزارش آرتین پولاد:  به نقل از جی‌ام‌کی‌سنتر، امریکا به‌تازگی از به‌روزرسانی شرکت‌های روسی در فهرست اس‌دی‌ان خبر داده است؛ این فهرست افراد حقیقی و حقوقی روس را دربرمی‌گیرد که امریکا آنها را تحریم کرده است. در این فهرست نام شرکت‌های جدید گوناگونی که در حوزه معادن و فلزات فعالیت دارند، آمده است.

این تحریم‌ها را وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری امریکا وضع کرده‌اند و بیش‌تر از ۵۰۰ سازمان مرتبط با فعالیت‌های نظامی روسیه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

علاوه بر این ۵۰۰ سازمان، ۹۰ شرکت دیگر هم به فهرست وزارت بازرگانی امریکا اضافه شده‌اند و نمی‌توانند در مجموعه ایالات امریکا معامله‌ای داشته باشند.

این تحریم‌ها شرکت پایپ‌استیک در جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده لوله در روسیه را دربرمی‌گیرد، شماری از شرکت‌های زیرمجموعه پایپ‌استیک نیز مشمول تحریم می‌شوند. علاوه بر این شرکت تمام واحدهای بزرگ روسیه نیز در فهرست مجموعه‌های تحریم شده قرار دارند.

مجتمع جدید تولید لوله پرشورالسکی، مجتمع‌های سِوِرسکی، سینارسکی و وُلژسکی، واحد فولادی تاگانروگ، واحد فولادی یارتسفکی، واحد نورد لوله چلیابینسک و سهامدار پیشین آن آندری کوماروف دیگر افراد حقوقی و حقیقی تحت تحریم هستند. آندری کوماروف یکی از دو مالک شرکت سایبرستال است.

تحریم‌ها شامل واحد فولادی سامارا هم می‌شود؛ این شرکت انواع محصولات آلومینیوم را در بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده محصولات نیمه‌نهایی روسیه تولید می‌کند.

علاوه بر اینها بنا بر گزارش رویترز، کارخانه فولادی مِکِل که به گفته خزانه‌داری امریکا فولادی را تولید می‌کند که در ساخت بالگردهای جنگی روسیه استفاده می‌شود نیز در گروه تحریم‌شده‌ها است.

واحد زغال سنگی SUEK که پرچمدار تامین زغال سنگ موردنیاز برای حمل و نقل در روسیه است و زیرساخت‌های ریلی خود را دارد و حمل و نقل ماشین‌های سنگین و دیگر انواع حمل و نقل در روسیه را در اختیار دارد دیگر مجموعه تحریم شده توسط امریکا است.