آغاز سودسازی در ذوب آهن اصفهان/ انتقال ذوب از فرابورس به بورس

به گزارش آرتین پولاد: مدیرعامل ذوب آهن گفت: در این صورت شرایط شرکت جهت ارتقا از بازار فرابورس به بازار بورس نیز در سال آتی فراهم خواهد شد و به طور قطع با تحقق این موضوع حمایت از سهام این شرکت نیز با عنایت به تاثیر سهم بر شاخص کل افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، در حال حاضر صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه نیز با انتشار ۴۰ میلیون اوراق تبعی شرکت ذوب آهن اصفهان با قیمت اعمال ۷۳۳۰ ریال در تاریخ ۲۴ اسفندماه ۹۹ دورنمای مثبت این شرکت را به بازار سرمایه انعکاس داده است، ولی متاسفانه با جو روانی نامطلوبی که بر بازار سرمایه حاکم شده است، سهامداران در حال فروش دارایی خود به زیر ارزش ذاتی سهم هستند که قطعا به زیان آن‌ها منجر خواهد شد.

افزایش سرمایه می‌دهیم، به زودی

یزدی زاده از افزایش سرمایه قریب الوقوع شرکت خبر داد و گفت: این شرکت در حال تدارک افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران می‌باشد که در حال حاضر در مرحله بررسی حسابرس و بازرس قانونی شرکت است و به زودی نهایی و در سامانه کدال افشا می‌شود و پس از آن نیز دریافت مجوز سازمان بورس و برگزاری مجمع اقدام خواهد شد که تحقق این موضوع نیز به بهبود ساختار مالی شرکت و همچنین تامین سرمایه در گردش مورد نیاز جهت افزایش تولید در سال آتی کمک خواهد کرد.

بازار گردانی در ذوب آهن با تاسیس صندوق

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان تاسیس صندوق بازارگردانی اختصاصی را از دیگر اقدامات موثر این شرکت دانست و گفت : موافقت اصولی تاسیس صندوق بازارگردانی ذوب آهن اصفهان از سازمان بورس نیز دریافت شده است و برنامه شرکت تقویت منابع مالی این صندوق جهت حمایت از سهام شرکت ذوب آهن می‌باشد .

وی افزود: همچنین مذاکراتی نیز با سهامداران عمده شرکت شده است تا آن‌ها نیز با بازارگردانی سهام به ایجاد ثبات و تعادل در معاملات سهام شرکت در بازار سرمایه کمک نمایند.

سهام خزانه در ذوب آهن استارت خورد

یزدی زاده از احتمال ورود ذوب آهن برای خرید سهام خزانه خبر داد و افزود: با توجه به دستورالعمل اجرایی سهام خزانه که عنوان می‌دارد ناشر از زمان تصویب قطعی افزایش سرمایه تا پایان مهلت پذیره نویسی نمی تواند هیچ گونه سهام خزانه ای نزد خود نگهداری نماید، پس از انجام افزایش سرمایه، در خصوص ظرفیت‌های ناشی از سهام خزانه نیز تصمیم گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: تا زمانی که سهامداران سهام خود را حفظ نمایند و اسیر هیجان‌های مقطعی نشوند هیچ گونه ضرر و زیانی متوجه آن‌ها نشده است و قطعا شرایط جاری و هیجان‌های ایجاد شده نیز گذرا خواهد بود و شرکت‌های بنیادی و در حال رشد مسیر رو به رشد خود را ادامه خواهند داد.