ارزیابی اسلب وارداتی به شرق آسیا

به گزارش آرتین پولاد: تمایل به خرید اسلب ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا کاهش یافته است.

بهای اسلب وارداتی به شرق آسیا در هفته منتهی به ۶ آگوست برای چهارمین هفته متوالی بدون تغییر در سطح ۵۴۰ تا ۵۵۰ دلار CFR قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، به دلیل پراکندگی در معاملات هیچ رزرو قیمتی در هفته گذشته گزارش نشد.
یک تولیدکننده در اوکراین اسلب را در محدوده ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار CFR پیشنهاد داد که البته معامله‌ای در این محدوده قیمتی گزارش نشد.
به دلیل تعمیرات برنامه‌ریزی شده فولادسازهای CIS از ماه آگوست به بعد عرضه اسلب به بازار در حال کاهش است. همچنین تمایل به خرید اسلب ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا کاهش یافته است.
برزیلی‌ها همچنان بر بازار آمریکا متمرکز هستند و تا زمانی که سهمیه صادرات آنها به این کشور تمام نشود به بازارهای دیگر روی نخواهند آورد.
با اینکه آسیا نیز جزو بازارهای مقصد اسلب برزیل است، صادرکنندگان برزیلی تمرکز بیشتری بر بازارهای اروپا و ترکیه با قیمت‌های بالاتر دارند.
یکی از تجار اندونزی معتقد است به دلیل تفویت دلار در برابر روپیه بازار در روند نزولی قرار دارد و خریداران در ثبت سفارش محتاط هستند.
برخی از نوردکاران در اندونزی با در اختیار داشتن ماشین‌های ریخته‌گری پیوسته با مصرف قراضه بین ۵ تا ۱۰ هزار تن اسلب تولید کردند و برخی دیگر ترجیح دادند ذخایر موجود در انبارهای خود را قبل از خرید مجدد مصرف کنند.
نوردکاران در اندونزی در محدوده ۵۳۵ تا ۵۴۵ دلار CFR پیشنهاد خرید ارایه دادند. به گفته یکی از تجار حد بالای محدوده مذکور مربوط به اسلب‌های با استحکام کششی بالا است که به طور معمول کمی گرانتر از گریدهای تجاری هستند.