ارزیابی بازار اسلب شرق آسیا

به گزارش آرتین پولاد: کاهش پیشنهادهای فروش و خرید از سوی طرفین معامله باعث کم تحرکی در بازار اسلب شرق آسیا شده است.

کاهش پیشنهادهای فروش و خرید از سوی طرفین معامله باعث کم تحرکی در بازار اسلب شرق آسیا شده است.
در ارزیابی متال بولتن در هفته منتهی به ۲۴ جولای اسلب وارداتی به شرق آسیا بدون تغییر نسبت به هفته قبل در محدوده ۵۴۰ تا ۵۵۰ دلار CFR قرار گرفت.
شنیده شد نوردکاری در اندونزی محموله‌ای از اسلب CIS را به قیمت ۵۴۵ دلار CFR رزرو کرده است. محموله کوچکی از اسلب مالزی نیز به قیمت ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار CFR به تایلند به فروش رفت. محموله مذکور مربوط به فولادسازی مجهز به کوره بلند بود که از سال ۲۰۱۵ تا کنون متوقف بوده است.
بیشتر کارشناسان بر این باورند قیمت مناسب در بازار شرق آسیا در شرایط حال حاضر می‌تواند در گستره‌ی ۵۴۰ تا ۵۵۰ دلار CFR باشد.
به دلیل جنگ تجاری بین چین و آمریکا نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از بازار داشت، اما تقاضای اسلب در شرق آسیا به اندازه‌ای ضعیف نیست که باعث کاهش قیمت آن شود.
یکی از تجار اندونزی معتقد است به طور قطعی نمی‌توان گفت که بهای اسلب افزایش خواهد یافت اما شواهدی در بازار وجود دارد که حاکی از کاهش عرضه و در نتیجه حمایت از روند افزایشی قیمتها می‌شود.
منابع آگاه در CIS گزارش دادند که تولیدکنندگان این منطقه در ماههای آگوست و نوامبر اقدام به اجرای تعمیرات برنامه‌ریزی شده خطوط تولید خود می‌کنند که باعث کاهش سهمیه‌های فروش اسلب آنها خواهد شد.