ارزیابی بازار کک در چین

به گزارش آرتین پولاد: بهای کک در چین طی دو هفته اخیر در روند افزایشی قرار گرفته اما مقاومت در برابر افزایش بیشتر قیمت در بازار ایجاد شده است.

بهای کک در چین طی دو هفته اخیر در روند افزایشی قرار گرفته اما مقاومت در برابر افزایش بیشتر قیمت در بازار ایجاد شده است.
در ارزیابی متال بولتن کک ۶۵ درصد صادراتی چین در ۱۲ ژوئن به ۳۵۰ تا ۳۶۰ دلار FOB رسید.
این گستره‌ی قیمتی همانند دو هفته قبل با ۱۰ دلار افزایش همراه شده است.
با اینکه قیمت‌های پیشنهادی در حد ۳۷۰ دلار نیز رسیده بود تنها معاملات ثبت شده در دو هفته اخیر فروش محموله‌ای به قیمت ۳۴۰ دلار FOB به شرق آسیا بوده است. به گفته کارشناسان به نظر نمی‌رسد فروشی در قیمت ۳۵۰ دلار FOB به ثبت برسد.
در بازار داخلی چین در جمعه گذشته شرکت He steel قیمت خرید کک را برای ششمین بار از ابتدای ماه می ۱۰۰ یوان افزایش داده است و برای هر تن ۲۳۷۰ یوان معادل ۳۷۰ دلار می‌پردازد.
تولیدکننده‌های کک نیز در ششمین دور افزایش قیمت مجدداً ۱۰۰ یوان بر قیمت‌های خود افزودند و در کل ۶۵۰ یوان فروش کک را گرانتر کردند.
برخی کارشناسان معتقدند افزایش قیمت‌های جدید در بازار مورد پذیرش قرار می‌گیرد و برخی می‌گویند شرایط کاهش قیمت در بازار وجود دارد.
ذخایر کک در چهار بندر اصلی چین تا ۱۵ ژوئن ۳.۴۲ میلیون تن بود که نسبت به ۳.۸۶ میلیون تن سه هفته قبل پایین‌تر است اما همچنان ۱ میلیون تن بالاتر از ژوئن سال ۲۰۱۷ می‌باشد. قیمت‌های فروش در بنادر پایین‌تر از تولید کننده‌های کک است به همین دلیل تجار تمایلی به خرید و حمل کک تا بنادر ندارند.
چین در پنج ماه اول سال ۳.۸۷ میلیون تن کک صادر کرده که ۱۳.۹ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل است.