ارزیابی کلاف ورق گرم در بازار اروپا

به گزارش آرتین پولاد: با اینکه کارشناسان ثبات قیمت برای کلاف ورق گرم داخلی اروپا پیش‌بینی کرده بودند، کاهش بهای واحد کلاف ورق گرم باعث تاثیر منفی بر بازار اروپا شد. .

به دلیل مقاومت خریداران در برابر قیمتهای جدید، بهای کلاف ورق گرم در بازار داخلی اروپا در هفته منتهی به ۱۸ اوریل کاهش یافت.
با اینکه کارشناسان ثبات قیمت برای کلاف ورق گرم داخلی اروپا پیش‌بینی کرده بودند، کاهش بهای واحد کلاف ورق گرم باعث تاثیر منفی بر بازار اروپا شد.
بازار فولاد اروپا افزایش قیمت ایجاد شده در سه ماهه اول را به طور کامل جذب نکرد و خریداران همچنان در برابر قیمتهای توزیع کننده‌های فولاد مقاومت می‌کنند.
اتحادیه اروپا در ۲۶ مارس تحقیقات تعرفه‌ای جدیدی برای محصولات فولادی را آغاز کرد که کلاف ورق گرم نیز در بین آنها قرار دارد.
انتظار می‌رفت آغاز این تحقیقات منجر به افزایش قیمتهای داخلی اروپا بشود اما پیشنهادها‌ی پایین واردکننده‌ها عامل فشار بیشتر بر افت قیمتهای داخلی اروپا شد.
در ارزیابی ۱۸ آوریل متال‌بولتن کلاف ورق گرم داخلی در شمال اروپا به ۵۶۰ تا ۵۸۵ یورو تحویل کارخانه مبدا در مقایسه با ۵۶۰ تا ۵۹۰ یورو یک هفته قبل رسید.
در بخش واردات کلاف ورق گرم شمال اروپا در محدوده ۵۳۰ تا ۵۴۰ یورو CFR قرار گرفت و ۱۰ تا ۲۰ یورو کاهش نسبت به یک هفته قبل داشت.
در جنوب اروپا ارزیابی متال‌بولتن در گستره‌ی ۵۴۰ تا ۵۶۵ یورو تحویل کارخانه مبدا برای بازار داخلی و ۵۲۵ تا ۵۵۰ یورو CFR بود که به ترتیب ۵ تا ۱۰ یورو در بازار داخلی و ۲۵ یورو در بازار واردات کاهش داشته‌اند.