ارزیابی کلاف ورق گرم در بازار امارات

به گزارش آرتین پولاد: مشتریان اماراتی به کلاف ورق گرم وارداتی همچنان روی خوش نشان می‌دهند، بنابراین انتظار می‌رود تقاضا در چند هفته آتی در سطح مقبولی باقی بماند.

مشتریان اماراتی به کلاف ورق گرم وارداتی همچنان روی خوش نشان می‌دهند، بنابراین انتظار می‌رود تقاضا در چند هفته آتی در سطح مقبولی باقی بماند.
به نقل از متال اکسپرت، حدود ۲۰ هزار تن کلاف ورق گرم هند ضخامت ۲.۰۰ میلیمتر به قیمت ۶۲۰ دلار CFR تحویل ماه آگوست به امارات به فروش رسید. کلاف ورق گرم ضخامت ۳.۰۰ میلیمتر چین با کاهش ۵ دلار در سطح ۶۱۰ تا ۶۱۵ دلار CFR تحویل ماه سپتامبر به امارات صادر شد. با وجود ۵ دلار کاهش قیمت، خریداران انتظار افت ۱۰ تا ۱۵ دلاری دیگری برای محصولات چینی دارند.
مطابق با انتظارات، شرکت حدید بهای کلاف ورق گرم ۳ تا ۶ میلیمتر را ۲۰ تا ۲۵ دلار افزایش داد و به ۶۶۰ دلارCPT رساند که البته از نظر خریداران قیمت بالایی محسوب می‌شود. ماه گذشته امکان خرید با قیمت ۶۳۵ تا ۶۴۰ دلار CPT وجود داشت اما به گفته منابع بازار شرکت حدید قصد ندارد با خریداران مدارا کند.
ایران در حال حاضر در بازار امارات حضور ندارد و در ماه گذشته با موفقیت کلاف ورق گرم خود را به قیمت ۵۷۰ دلار FOB به فروش رساند.
تعداد فروشنده‌های ترکیه به امارات در حال افزایش است و پیشنهادهای رسیده از ترکها در حدود ۶۶۰ دلار CFR تحویل ماه سپتامبر قرار دارد. در معاملات گزارش شده قبلی محموله کوچکی به یکی از نوردکاران امارات به قیمت ۶۴۵ تا ۶۵۰ دلار CFR به فروش رسید.
شرکت اوکراینی مِتین‌وست با افزایش ۱۰ دلاری بر قیمتهای خود نسبت به یک هفته قبل،۶۰۰ تا ۶۰۵ دلار CFR به بازار امارات پیشنهاد می‌دهد. برخی از مشتریان به دلیل مشکلات حمل و نقل از دریای آزوف تا امارات نگرانی‌هایی در مورد خرید از اوکراین دارند.
مشتریان اماراتی گزارش دادند پیشنهادهایی از سوی شرکت آرسلور در آفریقای جنوبی نیز دریافت کرده‌اند که برای ضخامت زیر ۱.۰۰ میلیمر ۷۰۰ دلار CFR بوده است و به نظر قیمت منطقی می‌باشد.