اشتغالزایی ۱۲۰۰ نفر با بهره‌برداری از زنجیره فولاد کردستان

به گزارش آرتین پولاد: فرماندار قروه گفت: بخشی از زنجیره فولاد کردستان تا ۳ سال آینده با ظرفیت یک میلیون تن در سال در قروه به بهره‌برداری می‌رسد که برای یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

حسین الماسی، در قروه اظهار داشت: ۲۷ حلقه چاه آب در قروه وجود دارد اما ۴۰ روستا با مشکل کمبود آب مواجه هستند و این نیازمند احداث ۹ حلقه چاه دیگر است.
وی در ادامه تصریح کرد: برای رفع مشکلات آب آشامیدنی و کشاورزی ۳۱ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که برای حفر ۹ حلقه چاه حدود ۴۵ میلیارد ریال اعتبار مالی دریافت شده است.
الماسی گریزی به توسعه طرح‌های کارآفرینی هم زد و افزود: ۵۰ پروژه عمرانی و اقتصادی و…در قروه در حال احداث و بهره‌برداری است که برای پیشرفت آن ۱۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به وضعیت جاده روستای گردشگری اوریه گفت: برای اجرای عملیات آسفالت‌ریزی این محور روستایی و گردشگری ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته که به زودی اجرایی می‌شود.
الماسی اذعان داشت: بخشی از زنجیره فولاد کردستان تا ۳ سال آینده با ظرفیت یک میلیون تن در سال در قروه به بهره‌برداری می‌رسد که برای یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.
فرماندار قروه در مورد حفظ محیط زیست این شهرستان تصریح کرد: با ایجاد دامپروری صنعتی می‌توان علاوه بر رونق تولید،کنترل روان‌آب‌ها، حفاظت از دشت و گون‌زار را می‌توان در کنار اشتغالزایی پایدار ایجاد کرد.
الماسی ادامه داد: طرح‌های گردشگری مختلف در روستاهای هدف در دست اجرا است و به همین منظور مانند انتقال حامل‌های انرژی به روستاهای محروم و فراهم ساختن بستر توسعه روستایی در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته فرماندار قروه، توسعه صنعت گلخانه‌ای، ایجاد شهرک‌های صنعتی سنگ به منظور کاهش خام‌فروشی، حمایت از بخش خصوصی در زمینه تولید و…علاوه بر رونق اقتصادی،کاهش بیکاری، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و توسعه قروه را به همراه دارد.