افزایش تولید فولاد نسبت به دو ماه قبل

به گزارش آرتین پولاد:عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در تیرماه نسبت به ماه قبل حدود ۴۵ درصد و در مردادماه نیز بالای ۵۰ درصد کاهش تولید فولاد را داشته‌ایم درحالی‌که در شهریورماه حدود ۳۰ درصد کاهش تولید فولاد را خواهیم داشت، زیرا چند روز است که شرایط بهتر شده است.

سید رضا شهرستانی، درباره وضعیت تولید فولاد با توجه به قطعی برق، گفت: طی سه ماه اخیر که مشکل برق وجود آمد و فشار به صنعت فولاد وارد کردند شاهد این بودیم که در تیرماه نسبت به ماه قبل حدود ۴۵ درصد کاهش تولید فولاد داشته‌ایم.
وی افزود: همچنین در مردادماه با وجود اینکه هنوز آمار‌ها داده نشده است، ولی پیش‌بینی‌ می‌شود که بالای ۵۰ درصد کاهش تولید فولاد را داشته‌ایم.
عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: به نظر‌ می‌رسد که در شهریورماه حدود ۳۰ درصد کاهش تولید فولاد خواهیم داشت، زیرا چند روز است که شرایط بهتر شده است.
وی در خصوص اینکه چه راهکار‌هایی برای بهبود وضعیت تولید فولاد در نظر گرفته‌شده است، گفت: یکی از راه‌های دراز مدت این بوده است که خود صنایع در نیروگاه‌های جدید برای احداث یا بازسازی یا ارتقای نیروگاه‌های فعلی که وجود دارد سرمایه‌گذاری کنند.
شهرستانی در خصوص راهکار‌های کوتاه‌مدت نیز این اعتراض را کرده‌ایم که اگر قرار است این مسئله با راهکار طولانی‌مدت صورت بگیرد باید یک عدالت نسبی رعایت شود و نمی‌شود فقط صنعت فولاد و سیمان قطع شود.
عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در دولت فعلی قرار بر این است که یک‌میلیون مسکن ساخته شود و اولویت ساخت همین یک‌میلیون مسکن فولاد و سیمان است که در مسکن استفاده می‌شود.
وی اظهار کرد: همه جای دنیا در بخش خانگی برق را کنترل می‌کنند که صنعت از کار نیافتد، زیرا صنعت یک مولد تولید اقتصادی است، ولی بازهم بااین‌وجود باید برای صنایع تصمیم عادلانه صورت بگیرد تا شاهد نابودی این دو صنعت نشویم و مجبور شویم که به واردات اتکا کنیم.
شهرستانی در خصوص وضعیت فولاد در بورس کالا، گفت: برنامه‌ای را دولت و وزارت صمت برای عرضه کالا در بورس گذاشته است که شرکت‌ها موظف هستند مقدار حجمی که وزارت صمت تعیین می‌کند را به بورس کالا عرضه کنند و بر اساس آن قادر هستند برای صادرات مجوز داشته باشند.
عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: با شرایط فعلی سه ماه اخیر و کاهش برق لذا صادرات فولاد صورت نمی‌گیرد.