افزایش ۴ درصدی تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ

به گزارش آرتین پولاد: میزان تولید کنسانتره آهن شرکت‌های بزرگ در ۶ ماهه نخست امسال، ۴ درصد افزایش یافت و از ۲۴.۶ میلیون تن عبور کرد.

۹ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، ۲۴ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۶۹۰ تن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۱۰۲ تن بود.
از این میزان، شرکت‌های «گل گهر» ۸ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۷۷ تن، «چادرملو» ۵ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۱۶۹ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۳ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۷۹۶ تن، «گهر زمین» ۲ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۳۲۸ تن، «مرکزی» ۲ میلیون و ۶۷ هزار و ۱۲۲ تن، «توسعه فراگیر سناباد» یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۲۳ تن، «اپال پارسیان سنگان» یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۲۸۴ تن، «صبانور» ۷۱۰ هزار و ۹۲۱ تن و «جلال آباد» ۲۱۳ هزار و ۶۷۰ تن کنسانتره تولید کردند.
افزایش ۶ درصدی تولید کنسانتره در شهریور
میزان تولیدکنسانتره در شهریور، ۴ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۳۷۲ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (۴ میلیون و ۱۴ هزار و ۶۲۹ تن)، ۶ درصد افزایش یافت.
طی ۶ ماهه نخست امسال، شرکت‌های بزرگ ۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۸۳ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۱۰ میلیون و ۶۰ هزار و ۵۸۰ تن)، ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.
میزان ارسال کنسانتره در شهریور نیز یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۴۱۹ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۹۸۲ تن)، حاکی از کاهش ۵ درصدی است.
کاهش ۴۹ درصدی تولید دانه بندی
شرکت‌های بزرگ، طی ۶ ماهه نخست امسال، ۶۴۰ هزار و ۹۲۸ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۹۱۷ تن)، ۴۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.