افزایش ۴.۸ درصدی تولید معادن مس جهان

به گزارش آرتین پولاد:میزان تولید و ظرفیت معادن و کارخانه های تصفیه مس جهان در ۵ ماهه نخست ۲۰۲۱ افزایش یافت و به مرز ۸.۶ میلیون تن رسید.

براساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان می ۲۰۲۱ میلادی، حدود ۸ میلیون و ۵۹۴ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بود که حاکی از افزایش حدود ۴.۸ درصدی تولید است.
از این میزان، ۴ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۸۴۰ هزار و ۴۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۳۲ هزار و ۸۰۰ تن «آفریقا»، ۷۴۴ هزار و ۵۰۰ تن «اروپا» و ۳۹۵ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.
افزایش ۴.۵ درصدی ظرفیت معادن مس
در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۰ میلیون و ۶۴۵ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۰ میلیون و ۱۸۳ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴.۵ درصدی است.
افزایش ۳.۹ درصدی تولید مس تصفیه شده
فعالان مس جهانی در ۵ ماهه ۲۰۲۱، حدود ۱۰ میلیون و ۲۷۸ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۹ میلیون و ۸۹۰ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش حدود ۳.۹ درصدی است.
افزایش ۱.۸ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده
ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی ۵ ماهه ۲۰۲۱ میلادی، ۱۲ میلیون و ۵۲۱ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۲ میلیون و ۲۹۵ هزار تن)، ۱.۸ درصد افزایش یافت.
قیمت جهانی مس؛ ۹۴۲۳ دلار
بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس اکنون (۶ شهریور ۱۴۰۰) حدود ۹۴۲۳ دلار در تن است.