امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ذوب‌آهن اصفهان و دانشگاه صنعتی مالک اشتر

به گزارش آرتین پولاد:  این تفاهم نامه شنبه ۲۲ شهریور ماه طی نشستی با حضور منصور یزدی زاده مدیرعامل، مهدی نصر معاون برنامه ریزی و تو سعه ، مهدی بهرامی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی ، مرتضی شیرین پرور مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان ، ابوطالب شفقت رییس و تنی چند از مسئولین دانشگاه صنعتی مالک اشتر در سالن اجتماعات این دانشگاه به امضاء طرفین رسید.

منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری، ضمن ابراز خرسندی از وجود مراکز دانش بنیان و علمی متنوع در سراسر کشور گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه همواره رابطه‌ای پیوسته، جدایی‌ناپذیر و منشا اثر بوده و این تعامل و هم‌افزایی در پیشبرد اهداف و چشم‌اندازهای علمی و صنعتی کشور نقش بسزایی داشته است.

وی اظهار داشت: ذوب‌آهن اصفهان از دیرباز به عنوان دانشگاه مدیران صنعت کشور شناخته شده و توانسته با تربیت مدیران، مهندسان و فن‌آوران بسیار و معرفی آنان به صنعت کشور نقشی بی‌بدلیل در پیشرفت صنعتی کشور ایفا کند و به عنوان پایگاهی علمی در کشور بشمار می‌آید.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان افزود: با اعتماد و شناختی که از دانشگاه بزرگ و ارزشمند صنعتی مالک اشتر داریم، آماده‌ایم در تمامی زمینه‌های علمی، آموزشی، تحقیقاتی، پژوهش و فناوری همکاری کرده و بتوانیم در راه پیشبرد اهداف عالی کشور در سال جهش تولید گام‌های موثری برداریم.

در ادامه ابوطالب شفقت رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر گفت: این دانشگاه بیشتر در صنعت دفاعی، تربیت و ارتقای توانمندی نیروی انسانی فعال و اولویت اول آن فعالیت پژوهشی صنایع دفاعی است اما حسب شرایط کشور و با توجه به تحریم‌های انجام شده ، شرایط خاص صنعت کشور و مشکلات فنی مهندسی و تکنولوژی که در صنایع پیش آمده، تصمیم گرفتیم تا با همه صنایع به خصوص صنعت فولاد کشور همکاری خوبی داشته باشیم چرا که ظرفیت علمی و تکنولوژی بالایی در حوزه صنعت فولاد با همه گرایش‌های فنی مهندسی را دارا هستیم .

وی با اشاره به توانمندی‌های صنعتی کشور ، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که می‌توانیم در زمینه‌های ارتقای بهره‌وری اجتماعی، کاهش هزینه‌ها، کاهش انرژی مصرفی، ارتقای سطح نیروی انسانی و پژوهش‌های مورد نیاز صنعت فولاد و بومی‌سازی قطعات همکاری‌ خوبی با صنعت فولاد کشور داشته باشیم و با کمک هم بتوانیم ایران را به رده‌های بالای جدول فولاد جهان برسانیم.

برخی موضوعات همکاری این تفاهم نامه بدین شرح است : اجرای طرح های پژوهشی و فناورانه مورد نیاز شرکت توسط دانشگاه بر پایه ضوابط شرکت، انجام مطالعات پایش فناوری و فرایندهای نوین ، برگزاری همایش های علمی تحقیقاتی مشترک ، انجام مشاوره با نظارت بر طرح های در دست اقدام بر پایه ضوابط و اعلام نیاز شرکت ، استفاده از سایر امکانات تحقیقاتی ( آزمایشگاهی و کارگاهی ) متقابل و …