بازگشت مجتمع فولاد میبد به چرخه تولید با رعایت موازین زیست‌محیطی

به گزارش آرتین پولاد: فرماندار میبد از بازگشت مجتمع فولاد میبد به چرخه تولید با رعایت موارد زیست محیطی خبر داد و ابراز امیدواری که این واحد به سرمایه‌گذار دارای اهلیت و تعهد واگذار شود.

حسین فلاح، عصر شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته بسیج، بیان کرد: مراحل لازم جهت بازگشت مجتمع فولاد میبد به چرخه تولید انجام گرفته و خوشبختانه با نگاه خوب مسئولان استان به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این خصوص خواهیم بود و با گذر از شرایط سخت، بار دیگر فولاد میبد را به چرخه تولید باز می‌گردانیم.
وی افزود: میبد یک شهرستان صنعتی در استان یزد با ظرفیت‌ها و نیروهای کار متخصص و کارآمد است و می‌توان بار دیگر نام مجتمع عظیم فولاد میبد را با رعایت موارد زیست محیطی پرآوازه کرد.
فلاح با بیان این که فولاد میبد به برترین گزینه در سرمایه‌گذاری که هم از لحاظ اهلیت و هم دارای صلاحیت باشد واگذار خواهد شد، اظهار کرد: این مجتمع فولادی در سال ۹۱ به سرمایه‌گذار واگذار شد ولی وی به تعهدات خود پایبند نبود و فسخ قرارداد وی طی مراحل قانونی از سوی دادگاه صادر شد به نحوی که اکنون این مجتمع تولیدی در مالکیت دولت و سازمان خصوصی‌سازی قرار دارد و امیدواریم به فردی که دارای اهلیت و تعهد است، واگذار شود.
فرماندار میبد در ادامه از کاهش ۲۰ درصدی آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان طی چند روز اخیر خبر داد و گفت: با عزم جدی مسئولان، مردم و اصناف شهرستان شاهد کاهش آمار کرونا در شهرستان بودیم و با ابلاغیه‌ای که از سوی ستاد استان دریافت کردیم محدودیت‌های جدید اعمال خواهد شد.
وی با بیان این که متاسفانه با وجود کاهش مبتلایان کرونا، هنوز از میزان تلفات شهرستان در این خصوص کاسته نشده است، تاکید کرد: مردم باید همکاری‌های خود را ادامه دهند و مسئولان نیز در اجرای محدودیت‌ها هرگونه همکاری لازم را داشته باشند.
فلاح سلامت مردم و جامعه را اولویت کنونی شهرستان دانست و اظهار کرد: بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانه‌ها، اصناف و بازاریان از طریق شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری و بازرسان اصناف به طور کامل اجرا می‌شود و هر نوع تخلف با جریمه و پلمب مواجه خواهد بود.
فرماندار میبد دورهمی‌های خانوادگی را مهمترین عامل انتقال ویروس کرونا در شهرستان ذکر و تصریح کرد: از دیروز اول آذر ماه محدودیت‌ها به طور جدی تر اعمال شده و هرگونه تجمع یا برگزاری مراسم در آرامستان‌ها ،جشن‌های خانوادگی، جشن عروسی و ازدواج، تردد در خیابان از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرد.
وی همچنین در مورد تعطیلی کارخانه‌ها در شهرستان نیز گفت: تعطیلی کارخانه‌ها در شهرستان جزء مصوبات استانی یا شهرستانی نیست اما اگر کارخانه یا واحدهای تولیدی یا سرویس‌های رفت و آمد کارگران، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با آنها برخورد خواهد شد.
فلاح در پایان نیز اهدای پلاسما را اهدای زندگی خواند و با اشاره به این که در شرایط فعلی بهترین روش درمان بیماران کرونایی تزریق پلاسماست، از همه بیمارانی که سلامتی خود را به دست آورده‌اند و دچار بیماری یا عارضه‌ای نیستند، خواست تا به شکرانه بازیابی سلامت خود اقدام خیرخواهانه اهدای پلاسما را انجام دهند.