بررسی مصرف جهانی فولاد ضدزنگ در سال جاری و آینده میلادی/ کدام محصول بیشتر مصرف می‌شود؛ نورد گرم یا سرد؟  

به گزارش آرتین پولاد:  به نقل از استیل‌اوربیس، بنا بر داده‌های گزارشی که انجمن بین‌المللی فولاد ضدزنگ (ISSF) منتشر کرده است، پیش‌بینی می‌شود مصرف جهانی فولاد ضدزنگ در سال جاری میلادی تغییر چشمگیری نداشته باشد و همین جریان کنونی ادامه پیدا کند، اما برای سال آینده میلادی افزایش ۳.۶ درصدی مصرف این محصول در سراسر جهان پیش‌بینی می‌شود.

داده‌های گزارش انجمن یادشده همچنین حاکی از این است که مصرف فولاد ضدزنگ چین در سال ۲۰۲۳ تنها حدود ۱.۱ درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود و در دیگر نقاط آسیا به غیر از چین نیز مصرف این محصول سه درصد رشد سالانه خواهد داشت. مصرف فولاد ضدزنگ در امریکا نیز در سال ۲۰۲۳ میلادی ۴.۱ درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

افزون بر اینها انتظار می‌رود مصرف جهانی فولاد ضدزنگ به تفکیک نورد گرم و نورد سرد در سال جاری میلادی تغییر چندانی نداشته باشد و هر یک به ترتیب تنها ۰.۲ درصد کاهش مصرف سالانه را تجربه خواهند کرد.

همچنین در سال ۲۰۲۴ میلادی مصرف جهانی انواع فولاد ضدزنگ نورد گرم و نورد سرد به ترتیب ۵.۲ و ۳.۲ درصد رشد سالانه خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴ میلادی، مصرف فولاد ضدزنگ چین ۲.۷ درصد رشد سالانه داشته باشد و در دیگر کشورهای آسیایی غیر از چین نیز مصرف این محصول در سال آینده ۵.۶ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۳ باشد.

امریکا نیز در سال ۲۰۲۴، ۴.۱ درصد فولاد ضدزنگ بیشتری نسبت به سال ۲۰۲۳ مصرف خواهد کرد.