تحریم‌های جدید آمریکا علیه صادرات زغال سنگ کره شمالی

به گزارش آرتین پولاد: آمریکا شش شرکت شامل چندین شرکت مستقر در چین و چهار کشتی را به اتهام دست داشتن در صادرات غیرقانونی زغال سنگ کره شمالی در لیست سیاه قرار داد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد صادرات زغال سنگ کره شمالی را در سال ۲۰۱۷ ممنوع کرد. این شورا که متشکل از ۱۵ عضو است، به اتفاق آرا تحریمها علیه کره شمالی را از سال ۲۰۰۶ تشدید کرده تا مانع تامین مالی برنامه های موشک بالستیک و هسته ای این کشور شود.
استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اظهار کرد: کره شمالی همچنان به دور زدن ممنوعیت سازمان ملل متحد علیه صادرات زغال سنگ که منبع درآمد کلیدی این کشور برای کمک به تامین مالی تسلیحات مخرب جمعی است، ادامه می‌دهد. این کشور از نیروی کار اجباری در اردوگاه‌های زندانیان در صنایع معدنکاری شامل زغال سنگ استفاده می‌کند و از مردم خود برای پیشبرد برنامه تسلیحات غیرقانونی بهره برداری می‌کند.
در گزارش سالانه شورای امنیت سازمان ملل متحد که اوایل امسال منتشر شد، آمده است: کره شمالی با صادرات دریایی غیرقانونی کالاها به خصوص زغال سنگ در سال ۲۰۱۹ که صدها میلیون دلار درآمد برای پیونگ یانگ داشته، قطعنامه‌های شورای امنیت را به سخره می‌گیرد.
اقدامات آمریکا دارایی‌های آمریکایی کسانی که تحت تحریم قرار دارند را مسدود کرده و تجارت شهروندان آمریکایی با آنها را ممنوع می‌کند.
بر اساس گزارش رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از سال ۲۰۱۸ سه بار دیدار کردند اما پیشرفتی در زمینه تلاش آمریکا برای متقاعد کردن پیونگ یانگ به توقف برنامه تسلیحات هسته ای و درخواست‌های کره شمالی برای پایان یافتن تحریم‌ها حاصل نشد.