ترکیه مطابق با انتظار، فعال در صادرات فولاد

به گزارش آرتین پولاد: پس از اینکه تعرفه واردات فولاد آمریکا برای ترکیه دو برابر شد و به دنبال تضعیف لیر در مقابل دلار، قیمت محصولات اصلی صادراتی ترکیه از هفته گذشته تا کنون ۱۰ تا ۱۵ دلار ارزانتر شده است .

مناقشه بین آمریکا و ترکیه به تضعیف لیر و افزایش قابلیت رقابت فولادسازهای ترکیه در بازارهای صادراتی شده است. مشتریان که به این شرایط واقفند فولادسازها را برای تخفیف بیشتر تحت فشار قرار داده‌اند.
پس از اینکه تعرفه واردات فولاد آمریکا برای ترکیه دو برابر شد و به دنبال تضعیف لیر در مقابل دلار، قیمت محصولات اصلی صادراتی ترکیه از هفته گذشته تا کنون ۱۰ تا ۱۵ دلار ارزانتر شده است .
تولیدکننده‌های میلگرد که سهمیه‌های زیادی از ماه اکتبر را هنوز نفروخته‌اند بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند اما تولیدکننده‌های کلاف گرم با عرضه سهمیه‌های اکتبر و نوامبر هنوز در شرایط بهتری برای ارایه قیمت فروش قرار دارند.
میلگرد صادراتی ترکیه با از دست دادن ۱۰ دلار در یک هفته ۵۲۰ تا ۵۲۵ دلار FOB به فروش می‌رسد. کارشناسان گزارش دادند ۵۱۵ دلار برای میلگرد دور از دسترس نیست.
بیلت صادراتی ترکیه تحویل اکتبر۴۹۰ تا ۴۹۵ دلار FOB است در حالی که یک هفته قبل در محدوده ۵۰۵ تا ۵۱۰ دلار بود.
پیشنهادهای فروش کلاف ورق گرم تحویل ماه اکتبر ۵ تا ۱۰ دلار کاهش هفتگی داشته و به ۵۹۰ تا ۶۰۵ دلار FOB رسید. خریداران این قیمتها را منطقی نمی‌دانند و فروشنده‌ها شرایط بازار لوله و پروفیل و محصولات پوششی را برای جلوگیری از کاهش قیمت رصد می‌کنند.