تست گرم طرح تولید آهن اسفنجی قائنات از ابتدای دی ماه آغاز می‌شود

به گزارش آرتین پولاد: قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو گفت: تست گرم طرح تولید آهن اسفنجی قائنات از ابتدای دی ماه آغاز می‌شود.

عباس نعیمی که امروز در جلسه پایش طرح‌های فولادی که با حضور معاونان و مدیران ایمیدرو و مدیر عامل شرکت ملی فولاد برگزار شد، سخن می‌گفت، تصریح کرد: تست سرد این پروژه از شهریور ماه امسال آغاز شده و پس از اتمام آن، مراحل تست گرم آغاز می‌شود.
وی پیش بینی کرد که کارخانه احیای مستقیم قائنات در نیمه زمستان افتتاح شود. نعیمی در ادامه گفت: بخش فولادسازی قائنات نیز در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۲درصدی رسیده است.
نعیمی با اشاره به تزریق منابع مالی به فولاد قائنات از سوی ایمیدرو، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده واحد فولادسازی این شرکت نیز در سال آینده وارد مدار تولید خواهد شد.
این عضو هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر استفاده حداکثری از زمان برای راه اندازی بخش فولادسازی طرح‌های استانی، گفت: خواست اکید ایمیدرو از کافرما و پیمانکاران این طرح‌ها، تسریع در اجرا و اتمام آن ها است.
در این جلسه گزارشی نیز از وضعیت پرداختی‌ها به طرح‌های فولاد ارایه و همچنین بر حضور فعال تر شرکت‌های سرمایه گذار طرح‌های فولاد استانی تاکید شد.