تشریح اقدامات ذوب آهن در راستای افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارائیها

به گزارش آرتین پولاد: سعیدامیدقائمی معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان درخصوص افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارائیها(خانواده تجهیزات) گفت : شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان به افزایش سرمایه نیاز دارد و این عملیات یک فرآیند مرحله ای و زمان بر است که مراحل انجام آن شامل موارد زیر است :

به نقل از شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، در ابتدا باید گفت که یکی از شروط معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی مطابق قانون بودجه سال ۱۳۹۷ ، این است که مطابق گزارش صورتهای مالی سال ۱۳۹۶ که به تایید حسابرس شرکت می رسد ، مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت باشد .

این شرکت با آگاهی از به سود رسیدن در سال ۱۳۹۶ ، مشمول این قانون بوده و به منظور سرعت بخشیدن به آن ، فعالیتهای مربوط به افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی تجهیزات را آغاز نموده است .

۱) انتخاب کارشناس رسمی جهت ارزیابی تجهیزات ، اولین گام افزایش سرمایه شرکت می باشد که جهت صرفه جویی در هزینه ها ، تاکید شرکت بر انتخاب کارشناسان رسمی منتخب مجمع در شرکت است. لذا برای اطمینان از اجرای مفاد قانون ، استعلام از سازمان امور مالیاتی انجام پذیرفته است .

۲) ارزیابی طبقه تجهیزات توسط کارشناس منتخب یا کارشناس رسمی دادگستری که البته گزارش بروز شده آن در مرحله نهایی شدن می باشد .

۳) تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و همچنین تصویب آن توسط هیات مدیره شرکت پس از استخراج صورتهای مالی تایید شده توســـــط حسابرس ( مطابق سنوات سه ماه پس از شروع شدن سال مالی جدید می باشد ) مرحله بعدی افزایش سرمایه می باشد .

۴) شفاف سازی و اعلام افزایش سرمایه مطابق روال قانونی سازمان بورس بر روی کدال جهت اطلاع عموم سهامداران پس از تصویب گزارش توجیهی توسط هیات مدیره صورت می گیرد و اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی روی این گزارش و نیز افشای آن در کدال جزء روال عملیاتی است که مشمول صرف زمان خواهد شد .

۵) اخذ مجوز سازمان بورس برای بر گزاری مجمع عمومی فوق العاده قدم بعدی می باشد .

۶) پس از اخذ موافقت سازمان بورس جهت برپایی مجمع عمومی فوق العاده ، افزایش سرمایه در مجمع تصویب می شود و پس از آن این افزایش سرمایه نزد سازمان ثبت شرکتها به ثبت می رسد .

وی در پایان گفت : افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان علی رغم آمادگی این شرکت برای انجام مراحل مختلف ، به ناچار مشمول صرف زمان های قانونی است که از کنترل ما خارج می باشد . لذا در صورت اخذ مجوزات لازم سعی خواهد شد در نیمه اول سال مالی جدید این مهم انجام شود.