تقاضای نه چندان مطلوب واردات کلاف ورق گرم به امارات

به گزارش آرتین پولاد: به نظر می‌رسد به دلیل ماه رمضان خرید و فروش فولاد در امارات در هفته‌های آتی چندان پر رونق نخواهد بود و از اینرو تقاضای واردات نیز بالا نخواهد بود.

با اینکه مذاکراتى برای خرید در حال انجام است، خرید و فروش در بازار امارات چندان مطلوب گزارش نمی‌شود. در این بین برخی از تامین‌کنندگان قیمتهای فروش خود را بدون تغییر نگه داشته و برخی نیز با ارایه تخفیف تلاش کردند نظر مشتریان را جلب کنند.
پیشنهاد فروش کلاف ورق گرم چین به امارات طی دو هفته گذشته بدون تغییر در محدوده ۶۶۰ تا ۶۷۰ دلار CFR برای محصولات با ضخامت ۱.۲ تا ۱.۴ میلیمتر و ۶۱۵ تا ۶۲۰ دلار CFR برای ضخامت ۲.۰۰ میلیمتر و بیشتر از آن قرار گرفت.
به نقل از متال اکسپرت، خریداران در امارات معتقدند بیشتر فروشندگان بر بازار داخلی خود تمرکز کرده‌اند و در حال‌حاضر محدودیت عرضه کلاف ورق گرم با بازار امارات وجود دارد.
با این وجود هند در دوره مذکور ۱۰ تا ۱۵ دلار تخفیف قیمت به خریداران اماراتی پیشنهاد داد و قیمتهای خود را به ۶۰۰ تا ۶۱۰ دلار CFR برای ضخامت ۲.۰۰ میلیمتر و بالاتر رساند.
به عقیده فعالان بازار، قیمتهای پیشنهادی هندی‌ها به بازار امارات منطقی و رقابتی است و با وجود محصولات هند در این بازار به زودی معاملات جدید انجام خواهد شد.
شرکت‌های مغرب استیل و El Heidar در الجزیره نیز همچنان کلاف ورق گرم خود را به امارات عرضه می‌کنند. این دو شرکت کلاف ورق گرم تحویل ماه جولای را ۱۰ دلار کاهش دادند و به ترتیب به ۵۷۰ دلار و ۵۸۰ تا ۵۹۰ دلار FOB رساندند.
به این ترتیب کلاف ورق گرم شمال آفریقا به قیمت ۶۰۰ تا ۶۲۰ دلار CFR به بازار امارات خواهد رسید.
عربستان سعودی کلاف ورق گرم ضخامت ۳.۰۰ تا ۶.۰۰ میلیمتر را با ۵ دلار کاهش نسبت به دو هفته قبل به ۶۵۵ دلار CPT رساند. این سطح قیمت برای بازار امارات رقابتی نبوده و ممکن است شرکت حدید با مشکلاتی در فروش به این بازار مواجه شود.
به طور کلی به دلیل ماه رمضان خرید و فروش فولاد در امارات در هفته‌های آتی چندان پر رونق نخواهد بود و از اینرو تقاضای واردات نیز بالا نخواهد بود.