تقی زاده جایگزین نوریان در چادرملو شد

به گزارش آرتین پولاد: با رای سهامداران عمده چادرملو و موافقت سازمان توسعه و نوسازی معادن (ایمیدرو) مهندس ناصر تقی زاده که پیشتر به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو منصوب شده بود، با کناره گیری مهندس محمود نوریان مسئولیت مدیریت عامل شرکت چادرملو را پذیرفت.

مهندس نوریان در پیام کوتاهی به این شرح با مجموعه چادرملو خداحافظی کرد: دوستان عزیز همکار در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و پیمانکاران محترم اعم از کارگران عزیز تا مسئولین در هر رده افتخار داشتم که با شما عزیزان همکار بودم و با تلاش همدیگر طی نزدیک ١۶ سال همکاری موفقیت های چشمگیری داشتیم و جایگاه شرکت را ارتقا بخشیدیم. اکنون که سکان هدایت شرکت را جناب آقای مهندس تقی زاده دوست و همکار خوب و توانایم به عهده گرفته اند امیدوارم با مدیریت توانمند ایشان و همکاری کلیه پرسنل شرکت همچنان مسیر توسعه با شتاب بیشتر ادامه داشته باشد. از همگان درخواست بخشش قصور را دارم.

گفتنی است مهندس محمود نوریان از مرداد ما سال ۱۳۸۳ هدایت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو را در حالی بدست گرفت که این شرکت تنها با ۳ خط تولید در معدن چادرملو اقدام به تولید چهار و نیم میلیون تن کنسانتره سنگ آهن می نمود . وی از بدو ورود با نگرش توسعه بخشی در فعالیت های شرکت و با همراهی هیات مدیره و مدیران مجموعه علاوه بر احداث و راه اندازی ۲ خط تولید جدید کنسانتره ، راندمان تولید ۵ خط فرآوری را از هفت و نیم میلون تن به ۱۰ و نیم میلیون تن افزایش داد. در عین حال سنگ بنای مجتمع عظیم صنعتی چادرملو در ۲۵ کیلومتری اردکان یزد نیز گذاشته شد . با ساخت و راه اندازی کارخانه گندله سازی چادرملو از آن پس بخشی از کنسانتره تولیدی شرکت برای تولید ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندله آهن به این واحد صنعتی منتقل می گردد . با ترسیم چشم انداز روشن تر برای این واحد معدنی و صنعتی با هدف تکمیل زنجیره تولید فولاد، چادرملو با مشارکت در ۲ طرح فولادی اقدام به راه اندازی واحد آهن اسفنجی و کارخانه شمش فولادی شرکت آهن و فولاد ارفع هر یک با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال و واحد تولید آهن اسفنجی شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال به توسعه طرح های خود در مجتمع صنعتی ادامه داد. در ادامه نیز کارخانه شمش فولادی چادرملو با ظرفیت ۱ میلیون و ۳۰۰ هزارتن و واحد احیای مستقیم چادرملو با ظرفیت تولید سالانه ۱ میلیون و ۵۵۰ هزارتن آهن اسفنجی ساخت و به بهره برداری رسید.

مهندس ناصر تقی زاده نیز که در اردیبهشت ۹۴ بار دیگر به عنوان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر منصوب شده بود در آذرماه ۹۷ با کناره گیری از این مسئولیت به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو فعالیت تخصصی خود را ادامه داد. ناصر تقی‌زاده پیش از این نیز در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ به عنوان مدیرعامل شرکت گل گهر فعالیت داشته و از بنیانگذاران طرح‌ های توسعه‌ای فاز اول این شرکت نیز بوده است. از دیگر سوابق وی می‌توان به مدیرعاملی مجتمع فولاد صنعت بناب، مجری طرح آلومینای خلیج فارس، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، مدیر کل صنایع استان کرمان، مدیر امور تولید استانداری کرمان، فرماندار بم و سرپرست بنیاد امور مهاجرین جنگ تحمیلی استان کرمان اشاره کرد.