تولیدکنندگان آلومینیوم همچنان بر مدار افزایش تولید

به گزارش آرتین پولاد:آمار منتشر شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از وضعیت تولید آلومینیوم طی دو ماه نخست سال جاری نشان می‌دهد که چهار کارخانه اصلی تولیدکننده آلومینیوم کشور بالغ بر ۸۶ هزار تن شمش آلومینیوم تولید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد ببیشتر است.

طبق آمار چهار شرکت تولیدکننده آلومینیوم طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال ۸۶ هزار و ۲۱۶ تن شمش تولید کرده‌اند که در مقایسه با ۶۴ هزار و ۶۸۹ تن تولید شده در دو ماه نخست سال ۱۳۹۹، رشد ۳۳ درصدی داشته است.
از میزان مذکور شمش آلومینیوم تولید شده، ایرالکو ۳۰ هزار و ۲۷۸ تن، المهدی ۳۰ هزار و ۱۲۹ تن، سالکو ۱۹ هزار و ۶۶۴ تن وآلومینای ایران ۶۱۴۵ تن تولید داشته‌اند.
تولید ماده‌ اولیه آلومینا ۵۲ درصد رشد کرد اما خود آلومینا ۸ درصد افت کرد
شرکت آلومینای ایران در دو ماه نخست سال جاری حدود ۱۶۹ هزار و ۱۱۸ تن بوکسیت تولید کرده که نسبت به دو ماه نخست سال گذشته ۵۲ درصد افزایش تولید را رقم بزند. طی فروردین و اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۱۰ هزار و تن بوکیست تولید شده بود.
این در حالی است که این شرکت طی دو ماهه نخست امسال، ۳۸ هزار و ۱۶۰ تن پودر آلومینا تولید کرده است که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (۴۱ هزار و ۶۹۹ تن) هشت درصد کاهش تولید داشته است.