تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آهن اسفنجی در فولاد سفید دشت

به گزارش آرتین پولاد: جمشید علی بابایی، مدیر عملیات شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری از تولید ۲۶۸ هزار تن آهن اسفنجی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است.

علی بابایی میزان محصولات تولیدی در ۶ ماهه نخست پارسال این کارخانه تولیدی را ۱۴۰ هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: عملیات احداث کارخانه فولاد سفید دشت از سال ۸۶ با برنامه ریزی ظرفیت اولیه تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گفته وی، تولید این کارخانه در مرحله احیا تبدیل گندله به آهن اسفنجی است و به عنوان نخستین واحد فولادی از طرح های هفتگانه فولاد کشور در دولت تدبیر و امید بهره برداری رسید.

علی بابایی تصریح کرد: بخش عمده ای از محصول آهن اسفنجی تولیدی این مجتمع به صنایع فولاد مبارکه اصفهان ارسال شده است.

گفنی است، از ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال ۹۲ حدود ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار در این طرح هزینه شد، که با واگذاری ۶۵ درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش ۶ هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه گذاری کرد و ۳۵درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه گذاری کرده است.

مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید شمش فولادی در ۴۲۲ هکتار و با زیربنای ۲۵۰ هکتار، در سفید دشت فعال است.

مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفید دشت در حدود ۳۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

هم اینک یک هزار و ۱۲۷ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری است.