تولید روزانه آلومینیوم چین رکورد زد

به گزارش آرتین پولاد: رویترز گزارش داد؛ داده‌های رسمی نشان می‌دهد تولید روزانه آلومینیوم چین به رکورد بالایی رسیده و با توجه به بهبود قیمت‌ها و شروع فعالیت کارخانه‌های ذوب، تولید آلومینیوم چین در سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

اداره آمار چین اعلام کرد، این کشور به عنوان بزرگترین تولیدکننده فلزات جهان، در ماه سپتامبر بالغ بر ۳.۱۶ میلیون تن آلومینیوم اولیه تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۹ درصد افزایش داشته است.
این برابر با تولید روزانه ۱۰۵ هزار و ۳۳۳ تن می‌باشد که به معنای ثبت رکورد تولید روزانه است. میزان تولید ماه گذشته نسبت به رکورد ۳.۱۷۱ میلیون تنی در ماه آگوست اندکی کاهش داشته که یک روز بیشتر از سپتامبر بوده است.
قیمت آلومینیوم شاهد بهبود مداوم و پایدار از پایین ترین سطح ۴ ساله در ماه مارس یعنی زمانی که ویروس کرونا تقاضا را دچار آسیب کرد، بود و همین امر باعث ایجاد انگیزه در میان کارخانه‌های ذوب برای تولید بیشتر این فلز شد.
قیمت آلومینیوم شانگهای در سپتامبر ۱.۳ درصد افت داشت اما روز دوشنبه بالاترین سطح یک و نیم تا دو سال اخیر را تجربه کرد.
در ۹ ماهه اول امسال، تولید آلومینیوم چین بالغ بر ۲۷.۴۵ میلیون تن اعلام شده که ۲.۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است، البته پس از سقوط بی سابقه و استثنایی در سال ۲۰۱۹، برای ثبت یک رکورد برای تمام سال آماده می‌شود.
موسسه تحقیقاتی Antaike تخمین زده است، ۳۷۵ هزار تن ظرفیت سالانه جدید در ماه گذشته به مدار تولید وارد شده و ۱۶۰ هزار تن ظرفیت اضافی نیز به مدار تولید وارد می‌گردد.
آقای Wan Ling تحلیلگر CRU گفت: ازجمله کارخانه‌های ذوب آماده راه اندازی پروژه‌های جدید شامل گروه Hongqiao چین و آلومینیوم Yunnan می‌باشند که هر دو در Wenshan در استان Yunnan جنوب غرب چین قرار دارند. وی افزود: تولید سپتامبر افزایش داشت و این رشد به دلیل افزایش ظرفیت‌های جدید در Yunnan و Sichuan بوده است.
وی همچنین تولید آلومینیوم چین را برای سه ماهه آخر سال ۹.۴۰۴ میلیون تن ثابت نگه داشت که ۷.۱ درصد افزایش از دوره مربوطه در سال گذشته افزایش داشته و ۱.۵ درصد بالاتر از سه ماهه قبل یعنی سه ماهه سوم سال است. این افزایش ناشی از ظرفیت‌های جدید و شروع فعالیت های برخی واحدها بوده است.
تولید ۱۰ فلز غیر آهنی چین از جمله مس، آلومینیوم، سرب، روی و نیکل در ماه سپتامبر به ۵.۳۲ میلیون تن رسید که نسبت به ماه قبل رشد داشت. همچنین نسبت به سپتامبر سال گذشته حدود ۷ درصد رشد داشته و بالاترین رکورد ماهانه را به ثبت رساند.
میزان تولید در دوره ژانویه تا سپتامبر برای این گروه که شامل قلع، آنتیموان، جیوه، منیزیم و تیتانیوم نیز می‌باشد با رشد ۳.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۵.۱۸ میلیون تن رسید.