تولید شمش فولاد به زودی در سیرجان

به گزارش آرتین پولاد: با بهره‌برداری از سیستم هوادهی کارخانه تولید فولاد سیرجان به زودی شمش فولادی در استان کرمان تولید می‌شود.

مدیر عامل مجتمع جهان فولاد سیرجان درحاشیه بهره‌برداری از سیستم کمپرسور‌های هوای این کارخانه گفت: با استفاده از توان مهندسان متخصص و بومی سازیِ تجهیزات این کارخانه بر اساس فناوری روز ، آذرامسال شمش فولاد تولید می‌کنیم.
علی عباسلو مدیر عامل مجتمع جهان فولاد سیرجان گفت: کارخانه جهان فولاد سیرجان تنها مرکز تولید فولاد کشور است که سنگ آهن تا کنسانتره و شمش فولاد را یکجا متمرکز کرده است و هیچ بارگیری مواد اولیه نخواهیم داشت.
وی از سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در مجتمع فولاد سیرجان خبر داد و گفت: اکنون در گل‌گهر سیرجان ، کارخانه آهن اسفنجی یک میلیون تن آهن اسفنجی و در بردسیر ، کارخانه میلگرد ۵۰۰ هزارتن تولید می‌کنند.
مدیر عامل مجتمع جهان فولاد سیرجان گفت: در این دو کارخانه در مجموع برای هزار و ۶۰۰ نفراز مهندسان و جوانان منطقه اشتغال ایجاد شده است و با آغاز فعالیت کارخانه تولید شمش فولاد هم ۴۰۰ نفر دیگر مشغول بکار می‌شوند.
وی میزان اشتغال‌زایی غیر مستقیم را هم بیش از ۶ هزار نفر اعلام کرد.
علی عباسلو مدیر عامل مجتمع جهان فولاد سیرجان در خصوص طرح توسعه افزود: کار طراحی و عملیات مهندسی ساخت و احیاء یک کارخانه دیگر تولید آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن ، سال آینده اجرایی می‌شود.