تولید پنج ماهه فولاد خام حدود ۱۱ درصد رشد کرد

به گزارش آرتین پولاد: تولید فولاد خام در مدت مشابه سال گذشته هشت میلیون و ۴۱۸ هزار و ۸۰۰ تن گزارش شده است.

بررسی جداول آماری وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز امسال تا پایان مردادماه حاکی از تولید ۹ میلیون و ۳۲۸ هزار تن فولاد خام و افزایش ۱۰٫۸ درصدی آن در همسنجی با پارسال است.

تولید فولاد خام در مدت مشابه سال گذشته هشت میلیون و ۴۱۸ هزار و ۸۰۰ تن گزارش شده است.
برپایه این آمارها، تولید محصولات فولادی در پنج ماه نخست امسال با کاهش نیم درصدی به هفت میلیون و ۸۲۸ هزار و ۸۰۰ تن رسید.
همچنین در این مدت ۹۴ هزار و ۳۰۰ تن کاتد مس، ۱۵۴ هزار و ۳۰۰ تن شمش آلومینیوم و ۱۰۲ هزار و ۴۰۰ تن آلومینا در کشور تولید شد که به ترتیب رشد ۶۳٫۶ درصدی، ۷٫۳ درصدی و ۹ دهم درصدی داشته است.
برپایه این گزارش، در پنج ماه نخست امسال ۱۵ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۴۰۰ تن سنگ آهن و ۶۰۷ هزار و ۴۰۰ تن کنسانتره زغالسنگ در کشور تولید شد که به ترتیب ۱۳ درصد و ۵٫۱ درصد رشد داشت.
کاهش تولید سیمان
تا پایان مردادماه امسال ۲۳ میلیون و ۲۴۵ هزار تن سیمان در کشور تولید شد که در همسنجی با پارسال ۲٫۳ درصد کاهش داشته است.
همچنین بیش از ۱۵۰ میلیون و ۴۲۵ هزار مترمربع کاشی توسط واحدهای مربوطه در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد پنج درصدی نشان می دهد.
برپایه این گزارش، در مدت یاد شده تولید ظروف شیشه ای در کشور با رشد ۱۶٫۱ درصدی به ۱۸۹ هزار و ۸۰۰ تن رسید و ظروف چینی نیز با ۲۰ هزار تن تولید، رشد ۱۱٫۷ درصدی ثبت کرد.
در پنج ماه نخست امسال اما ۳۸۲ هزار و ۵۰۰ تن شیشه جام و ۲۹ هزار و ۲۰۰ تن چینی بهداشتی در کشور تولید شد که به ترتیب کاهش تولید ۴٫۳ درصدی و ۳۳ درصدی داشته اند.
به گزارش ایرنا، عملکرد پنج ماه نخست امسال در بخش معدن و صنایع معدنی نشان می دهد ارزش صادرات آن به بیش از چهار میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال، رشد ۱۲ درصدی را نشان می دهد.