تولید یک میلیون تنی شمش فولادی تا پایان سال ۱۴۰۰ در مجتمع فولاد صنعت بناب

به گزارش آرتین پولاد: تا پایان سال ۱۴۰۰ توان تولید شمشفولادی مجتمع فولاد صنعت بناب به یک میلیون تن خواهد رسید.

سید ابوتراب فاضل مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره این مجتمع در نشست مشترکی که به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار با حضور فعالان رسانه‌ای شهرستان بناب برگزارشد با تبریک و گرامیداشت روز خبرنگار گفت : خبرنگاران نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشور در همراهی با صنعتگرانو تولیدکنندگان را می‌توانند ایفا کنند، بازتاب پیشرفت‌ها دستاوردها و موفقیت‌های تولید کنندگان می‌تواند نقش موثری داشته و امید را در جامعه القاء کند.
مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب در خصوص وضعیت فعلی این مجتمع عنوان کرد: بزرگترین مجموعه فولادی بخش خصوص کشور هستیم و توان دستیابی به ظرفیت واقعی را داریم و تا پایان سال ۱۴۰۰ تولید یک میلیون تن شمش فولادی در این مجتمع بصورت سالانه انجام خواهیم داد .
سید ابوتراب فاضل در مقایسه با شرایط مشابه سال قبل از افزایش ۵۰ درصدی تولید خبرداد و افزود: نسبت به شرایط مشابه سال قبل با راه اندازی مجدد واحد ذوب قوس، افزایش بیش از ۵۰ درصدی تولید در بخش ذوب و ریخته‌گری را داشته‌ایم و برای اولین بار در ۸ سال گذشته به سود عملیاتی رسیدیم که با بهره برداری از کوره ۵ واحد القائی تا پایان مرداد ماه توان ذوبی مجموعه افزایش خواهد یافت.
نائب رئیس هیئت مدیره فولا صنعت بناب تکیه بر توان داخلی و بومی سازی را یک امر حائز اهمیت دانست وگفت: در یک سال گذشته با تکیه بر توان و دانش مهندسین شرکت حدود ۳۷ پروژه زیر سقفی اجرا شده است که تماما توسط مهندسین و پرسنل متخصص و پرتلاش مجتمع انجام گردیده و بومی سازی را در دستور کار خود قرار دادیم که در این راه موفق هم بوده ایم .
فاضل در رابطه با برنامه‌های توسعه ای شرکت نیز بیان داشت: با حصول شرایط موجود، فولاد صنعت بناب به پایداری رسیده و بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال پروژه و طرح های توسعه ایرا در دستور کار خود قرار داده است و برنامه ریزی برای شروع به کار مجدد خط نورد ۱۸ استند تا یکماه آینده انجام گردیده است و طرح احداث کوره جدید قوس ۵۰ تنی ذوب در کنار کوره قوس فعلی در حال عقد قرارداد و شروع مراحل اجرائی میباشد که با ایجاد این پروژه توان ذوبی در واحد قوس دو برابر خواهد شد .
سید ابوتراب فاضل از افزایش صادرات در ۴ ماه نخست سالجاری خبرداد و گفت: در راستای سیاست‌گذاری انجام شده و صادرات محصولات تولیدی، از اول سالجاری تا پایان ۴ ماه نخست سالجاری ۱۰ هزار تن محصول صادرات انجام شده است که این میزان نسبت به کل سال قبل افزایش چشمگیری داشته است و در ادامه نیز ارسال محصول به بازارهای خارجی انجام خواهد شد و از کشورهای افغانستان و پاکستان متقاضی محصول داریم که در کنار کشورهای عراق، ترکیه و گرجستان از مقاصد صادراتی ما خواهند بود.
وی در خصوص مسائل محیط زیستی و نیرو انسانی نیز افزود: اجرای طرح جامع محیط زیستی بعنوان یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت می باشد و با جدیت با همکاری اداره محیط زیست انجام می شود.
اهمیت و توجه ویژه ای به نیروی انسانی داریم و حقوق و مزایای پرسنلی، برنامه‌های رفاهی و بسته‌های رفاهی و انگیزشی در کمک به معیشت کارگران همراه با برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای دانش فنی مرتبا در حال اجراست و کاهش چشمگیری در حوادث کاری داشته ایم.
در پایان این نشست به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار، با اهداء لوح از خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان بناب تجلیل شد.