تکمیل چرخه تولید فولاد اسفراین گامی در راستای رونق تولید است

به گزارش آرتین پولاد: مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان‌شمالی گفت: تکمیل چرخه تولید فولاد اسفراین گامی در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید است.

هم‌زمان با آغاز هفته کار و تلاش اولین نشست مشترک کمیسیون کار و کارگری استان خراسان‌شمالی و شهرستان اسفراین با حضور کلیه اعضای کارگروه استان و شهرستان و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی سطح استان در محل شرکت لوله گستر اسفراین برگزار شد.
بستر تبادلات سرمایه‌گذاری بیش از گذشته فراهم است
محمدرضا موفق در این نشست با گرامیداشت هفته کار و کارگری اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های اعمال‌شده از سوی دشمن علیه ایران درایت فضا به شکل مدیریت‌شده باعث شد که بستر تبادلات سرمایه‌گذاری بیش از گذشته در کشورمان فراهم شود.
مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان شمالی تکمیل چرخه تولید فولاد اسفراین را گامی در راستای رونق تولید و اشتغال برشمرد و افزود: اگر دنبال استمرار امنیت شغلی برای کارگران هستیم باید استمرار تولید نیز وجود داشته باشد.
۸۰ درصد حقوق معوق کارگران پرداخت شد
مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری نیز از برگزاری ۱۵ جلسه کمیسیون کار و کارگری در سال ۹۷ خبر داد و گفت: از این ۱۵ جلسه در ۷ جلسه آن به‌طور ویژه به حقوق معوقه کارگران در سال گذشته پرداخته شد که با همکاری دستگاه‌ها و بانک‌ها ۸۰ درصد حقوق معوق کارگران پرداخت شد و ۲۰ درصد باقیمانده در حال پیگیری است.
وی در ادامه افزود: تولید بیشتر یکی از رویکردهای کاهش آسیب‌های اجتماعی است که نیروی انسانی محور تولید پایدار است و توجه و فرهنگ‌سازی به نیروی کار و ارزش‌گذاری به خدمات ارائه‌شده همسو بارونق تولید باعث خواهد شد کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی شویم.
مهردخت قوپرانلو حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کارگری به‌عنوان اهداف تشکیل کمیسیون کارگری بیان کرد و افزود: در این راستا باید منافع دو قشر کارگر و کارفرما تأمین شود.
حفظ اشتغال موجود یکی از دغدغه‌های شهرستان اسفراین
فرماندار اسفراین نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به رویکرد راهبردی شهرستان بر مبنای شعار سال مبنی بر رونق تولید افزود: برای تحقق شعار سال نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستیم که مردم و مسئولین باید این شعار را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی گفت: حفظ اشتغال موجود یکی از دغدغه‌های شهرستان اسفراین است که در همین راستا سال گذشته با پیگیری‌های انجام‌شده ۳ صنعت راکد را به چرخه تولید بازگرداندیم و تلاش داریم امسال نیز صنایع راکد و نیمه فعال را به چرخه تولید برگردانیم.
رستمی در ادامه افزود: با توجه به اینکه اسفراین علاوه بر اینکه مهد مشاهیر و مفاخر بنام است، قطب صنعتی استان نیز محسوب می‌شود در معرفی صنایع و مشاهیر کوتاهی شده است و اگر لازم باشد نمایشگاه صنایع شهرستان را در اسفراین برگزار خواهیم کرد.
گفتنی است در پایان جلسه نماینده کارگران و کارفرمایان استان به بیان مشکلات خود پرداختند و بعد از پایان جلسه اعضای کمیسیون کارگری استان و شهرستان از چند فاز شرکت لوله گستر بازدید کردند.