ثروتمندان عربستانی به دنبال انتقال سرمایه خود به خارج از کشور

پایگاه خبری آرتین پولاد – دستگیری های اخیر و شدت گرفتن پیگیری های مربوط به فساد در عربستان، لرزه بر تن ثروتمندان این کشور انداخته است. در این راستا شنیده شده که میلیونر ها و میلیاردهای عربستانی مذاکره با مشاوران مالی و بانک ها را آغاز کرده اند تا بتوانند در صورت لزوم سرمایه خود را از کشور خارج کنند.
 آرتین پولاد، برخی از آن ها در حال فروش دارایی های خود در  کشور های عرب حوزه خلیج فارس و تبدیل آن به پول نقد هستند تا در خارج از کشور نگهداری کنند. این سرمایه گذاران ثروتمند عربستانی همچنین نگران برخی دستگیری های احتمالی نیز می باشند.
ظاهرا موج دستگیری ها ارزش سهام را در عربستان و کشورهای حوزه جی سی سی نیز تحت تاثیر قرار داده و افت شاخص سهام ۱۷.۶ میلیارد دلار  کاهش ارزش سهام را در پی داشته و بورس های حوزه جی سی سی نیز با افت ۹۰۰ میلیارد دلاری روبرو شدند.
برخی از تحلیل گران معتقدند این ابهامات سیاسی ایجاد شده در عربستان موجب شکل گیری دوره ای از خروج دارایی ها از عربستان می شود. لازم به ذکر است هفته گذشته در عربستان ۱۱ شاهزاده صعودی و ۴ وزیر در راستای مبارزه با فساد و اختلاس در این کشور دستگیر شدند. در این راستا کمیته ای که برای پیگیری این مطلب شکل گرفته بیش از ۱۷۰۰ حساب بانکی را در عربستان مسدود کرده و دستگیری های بیشتر هم احتمالا در راه است. دستگیر شده ها با اتهاماتی چون پول شویی، اختلاس و سوء استفاده از مقام خود روبرو هستند.
منبع: rt.com

منبع: فولاد ایران