جدیدترین آمار تولید فولادسازان برتر جهان به روایت انجمن جهانی فولاد

به گزارش آرتین پولاد: چین: سهم ۵۲.۵ درصدی از کل تولید فولاد جهان

به گزارش گروه ترجمه چیلان ، چین با تولید ۳۱۴ میلیون و ۹۶۱ هزار تن فولاد میانی تا پایان آوریل سهم ۵۲.۵ درصدی از کل تولید جهان داشت و رتبه نخست را با اقتدار حفظ کرده است. دولت چین با سیاست های حمایتی همچنان عامل بالا بودن حاشیه سود فولادسازان و درنتیجه تمایل آنها به افزایش تولید است. رشد تولید فولاد میانی چین در ۴ ماهه اول امسال ۱۰.۱ درصد نسبت به ۴ ماهه اول سال ۲۰۱۸ بود.

هند: رتبه دوم با تولید ۳۶ میلیون فولاد

هند با تولید ۳۶ میلیون و ۱۱۸ هزار تن فولاد میانی در ۴ ماهه ۲۰۱۹ رتبه دوم را دارد که رشد تولید این کشور در این مدت تنها ۰.۲ درصد بود. هند در آوریل هم با رشد ۱.۵ درصدی تولید خود را به ۸ میلیون و ۷۸۵ هزار تن رساند که البته نسبت به تولید ماه مارس یعنی ۹ میلیون و ۴۱۲ هزار تن، کاهش داشته است.

ژاپن: سومین فولادساز برتر دنیا

ژاپن به عنوان سومین فولادساز برتر دنیا در ۴ ماهه امسال ۳۳ میلیون و ۶۱۷ هزار تن فولاد میانی تولید کرده بود که افت ۴.۳ درصدی در آن مشهود بود. ژاپن در آوریل با افت ۰.۸ درصدی تولید را به ۸ میلیون و ۶۴۷ هزار تن رساند.

آمریکا: رشد ۶.۷ درصدی تولید فولاد

آمریکا چهارمین فولادساز بزرگ دنیا در آوریل ۷ میلیون و ۴۲۸ هزار تن فولاد میانی تولید کرد که ۷.۳ درصد بالاتر از آوریل سال قبل است. این کشور در ۴ ماهه امسال هم با رشد ۶.۷ درصدی تولید فولاد خود را به ۲۹ میلیون و ۵۸۸ هزار تن رساند.

کره جنوبی: پنجمین فولادساز برتر دنیا

کره جنوبی پنجمین فولادساز برتر دنیا در ۴ ماهه امسال ۲۴ میلیون و ۳۸۷ هزار تن فولاد میانی تولید کرد که ۲.۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. این کشور در آوریل هم موفق به تولید ۵ میلیون و ۹۷۸ هزار تن فولاد میانی شد که ۱.۴ درصد بیشتر از آوریل سال قبل است.

روسیه: افت چشمگیر ۶.۱ درصدی

روسیه ششمین فولادساز جهان تا پایان آوریل ۲۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تن فولاد میانی تولید کرده است که افت چشمگیر ۶.۱ درصدی داشت. روسیه در آوریل به تنهایی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد میانی تولید کرد که افت ماه مذکور هم ۸.۳ درصد بوده است.

آلمان: هفتمین فولادساز بزرگ دنیا با تولید نزدیک به ۱۴ میلیون تن

تولید فولاد میانی آلمان به عنوان هفتمین فولادساز بزرگ دنیا ۱۳ میلیون و ۹۹۱ هزار تن بود که افت ۳.۶ درصدی نسبت به ۴ ماهه اول سال داشت. آلمان در آوریل با کاهش ۳.۵ درصدی تولید فولاد خود را ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تنی کرده بود.

برزیل: افت تولید فولاد

هشتمین فولادساز بزرگ دنیا برزیل است که توانست در طی ۴ ماه به تولید ۱۱ میلیون و ۲۷۷ هزار تن دست یابد که البته ۲.۵ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. تولید فولاد برزیل در آوریل با افت ۱.۹ درصد به ۲ میلیون و ۸۸۶ هزار تن رسید.

ترکیه: افت ۱۰.۵ درصدی نهمین فولادساز برتر دنیا

ترکیه با تولید ۱۱ میلیون و ۲۳۳ هزار تن فولاد میانی، نهمین فولادساز برتر دنیا شد و تولید این کشور در طول ۴ ماه ۱۰.۵ درصد افت داشت. درحالی که نرخ رشد تولید این کشور در آوریل مثبت شده و با ۲.۶ درصد افزایش نسبت به آوریل سال قبل و حتی رشد نسبت به مارس امسال به ۳ میلیون و ۴۴ هزار تن رسیده است.

ایران: تثبیت جایگاه دهم تولید جهانی فولاد

ایران مجددا جایگاه دهم را از آن خود کرد و طی چهارماهه نخست سال جاری میلادی، ۸ میلیون و ۳۸۸ هزارتن فولاد میانی تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته یعنی ۷ میلیون و ۹۱۷ هزار تن، ۶ درصد رشد نشان می دهد. همچنین تولید فولاد خام ایران در آوریل ۲۰۱۹ با رشد ۲.۸ درصدی به۲ میلیون و ۱۶۵ هزارتن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۱۰۶هزار تن بود.