جزئیات رکوردهای تولید و فروش فولاد سنگ مبارکه / رکورد تولید سه دهه سنگ آهک شکسته شد

به گزارش آرتین پولاد:  و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد سنگ مبارکه، تلاشگران عرصه تولید در شرکت فولادسنگ مبارکه، رکورد تاریخی استخراج معدن را در این شرکت به ثبت رساندند و موفق شدند میزان استخراج معدن را در فروردین‌ماه به ۱۷۰ هزار تن افزایش دهند؛ این درحالی است که رکورد قبلی در استخراج معدن، ۱۶۷ هزار تن بود که در آبان‌ماه سال ۹۹ ثبت شد.

ثبت رکورد تولید سنگ آهک ۶ رقمی در فولادسنگ مبارکه

رکوردزنی‌های جهادگران فولادسنگ تمامی ندارد. در فروردین‌ماه امسال، با تولید ۱۰۱ هزار و ۲۳۷ تن سنگ آهک، رکورد قبلی ۹۸ هزار و ۳۲۵ تن در آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ بهبود یافت و برای نخستین بار در طول سه دهه گذشته از فعالیت شرکت رکورد تولید سنگ آهک ۶ رقمی به ثبت رسید.

شهریور سال گذشته، تلاشگران این شرکت با تکیه بر دانش و تخصص داخلی توانستند تست گرم خط خردایش ۲ را با موفقیت پشت‌سر بگذرانند و این خط با ظرفیت تولید اسمی۳۵۰ تن بر ساعت به بهره‌برداری رسید.

افزایش ۲۰۶ درصدی فروش محصولات فرعی در شرکت فولاد سنگ مبارکه

ثبت رکورد در شرکت فولادسنگ مبارکه به تولید محدود نشده است و افزایش ۲۰۶ درصدی فروش محصولات فرعی در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ در این شرکت به ثبت رسیده است و میزان فروش محصولات فرعی از ۲۸۰ هزار تن در سال ۱۳۹۹ به ۸۵۶ هزار تن در سال ۱۴۰۰ ارتقا یافت.

اجرای موفقیت‌آمیز پروژه کاهش دمای خروجی کوره‌های واحد آهک سازی

همچنین، واحد آهک‌سازی شرکت فولادسنگ مبارکه موفق شد پروژه کاهش دمای خروجی از کوره‌های این واحد را با موفقیت به اتمام برساند. در طی این فرایند از دمای خروجی کوره شماره ۱و ۲ تا حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد کاسته شد که از نتایج آن می‌توان به قرارگیری بگ فیلتر هر دو کوره در مدار تولید پس از سال‌ها اشاره کرد و همچنین حل مشکلات زیست محیطی و نیز کاهش مصارف گاز به ازاء هرتن تولید آهک پخته را به همراه داشته است.