حفظ تولید ۱،۶۸ میلیون تنی مس طی یک دهه آینده

به گزارش آرتین پولاد: شرکت کودلکو انتظار دارد که بتواند میزان تولید سالانه خود را در طول یک دهه آتی در سطح ۱،۶۸میلیون تن در سال باقی نگاه دارد. هرچند که این میزان از تولید، از متوسط تولید این شرکت در طول ۱۰ سال گذشته که حدود ۱،۶۹ میلیون تن بود کمتر خواهد بود.

شرکت کودلکو در سال گذشته بالغ بر ۱،۶۸ میلیون تن مس تصفیه‌شده تولید کرد که نسبت به ۱،۷۳ میلیون تنی آن در سال ۲۰۱۷ کمتر بود. این امر عمدتاً ناشی از کاهش عیار معادن بوده است. چنین چشم‌انداز ۱۰ ساله‌ای از تولید شرکت کودلکو در حالی است که میزان تولید مس این شرکت در طول ۳ ماهه ابتدایی سال، حدود ۳۷۱ هزار تن بود درحالی‌که تولید مس این شرکت در دوره مشابه از سال گذشته، به ۴۴۶ هزار و ۳۰۰ تن می‌رسید. بنا بر برآوردهای به‌عمل‌آمده، درصورتی‌که این شرکت همین میزان از نرخ بهره‌برداری را تا پایان سال حفظ کند، انتظار می‌رود که میزان تولید این شرکت تا پایان سال به ۱،۴۸ میلیون تن برسد که بسیار کمتر از چشم‌انداز این شرکت است.
بااین‌حال، همچنان این شرکت انتظار دارد که با افزایش تولید از بخش‌های زیرزمینی و همچنین بخش روباز معدن Chuquicamata ، بتواند تا پایان سال، حجم تولید خود را به میزان متوسط تولید چند سال اخیر خود برساند. این در حالی است که تأثیر استانداردهای زیست‌محیطی سخت‌گیرانه‌ای که در سال‌های اخیر در شیلی تحت به مرحله اجرا درآمده‌اند و علاوه بر آن، مسائل مربوط به اعتراض کارگران در این کشور که عموماً به‌طور متناوب رخ می‌دهد، در این پیش‌بینی مدنظر قرار نگرفته است.
گفتنی است که بنا بر برآوردها تولید از بخش روباز معدن Chuquicamata تا پایان سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا خواهد کرد و فاز زیرزمینی آن نیز از سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. این معدن، به‌عنوان سومین معدن بزرگ شرکت کودلکو، در سال گذشته حدود ۳۲۰ هزار و ۷۴۴ تن مس تولید کرد و انتظار می‌رود که فاز زیرزمینی آن پس از بهره‌برداری کامل، حجم تولیدی برابر با ۳۴۰ هزار تن داشته باشد.