در بازار فولاد جهان چه می گذرد؟

به گزارش آرتین پولاد: با توجه به افزایش فروش میلگرد و ورق چین در شرق آسیا و نیز تعطیلات کریسمس در اروپا، تقاضا برای فولاد ترکیه ضعیف بود و احتمال کاهش تولید فولاد حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در ژانویه برای جلوگیری از افت بیشتر قیمت‌ها توسط ترکیه وجود دارد.

قیمت بیلت در CIS با ادامه روند کاهشی، به ۴۲۰ دلار فوب دریای سیاه رسید در حالیکه تقاضا ضعیف بود و خریداران انتظار قیمت‌های پایین‌تر را داشتند.
قیمت قراضه وارداتی به ترکیه به زیر ۳۰۰ دلار رسیده و از بالتیک ۲۹۰ دلار پیشنهاد می‌شود درحالیکه فولاد سازان ترک به علت جلوگیری از افت شدید در قیمت محصولات فولادی، خرید قراضه به نرخ جدید را به تعویق انداختند.
با توجه به افزایش فروش میلگرد و ورق چین در شرق آسیا و نیز تعطیلات کریسمس در اروپا، تقاضا برای فولاد ترکیه ضعیف بود و احتمال کاهش تولید فولاد حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در ژانویه برای جلوگیری از افت بیشتر قیمت‌ها توسط ترکیه وجود دارد.
هر چند ترک‌ها قیمت را مجدد کاهش دادند تا فروش برای ژانویه و فوریه انجام شود اما حجم معاملات اندک بود.
میلگرد ترکیه در اسکندرون ۴۶۰ دلار درحالی که از مرمره کمتر پیشنهاد می‌شود. ۸۰۰ تن میلگرد ترکیه به لبنان به قیمت ۴۶۵ دلار فوب فروخته شد.
ورق گرم ترکیه ۴۹۲ دلار پیشنهاد می‌شود که خریداران به دنبال قیمت های ۴۷۰ تا دلار ۴۸۰ فوب هستند و خریداران زیادی باتوجه به‌تعطیلات سال نو و احتمال کاهش بیشتر بعد از سال، وجود ندارد.
قیمت ورق گرم در شمال اروپا ۴۸۰ تا ۴۸۵ یورو در تن است. با توجه به تعرفه آنتی دامپینگ علیه روسیه و اوکراین روی ۱۷.۶ تا ۹۶.۵ دلار در تن، تنها شرکت Severstal، به اروپا صادرات ورق دارد.
چین ۱۵ هزار تن میلگرد به ۴۶۵ تا ۴۷۰ دلار فوب به جنوب شرق آسیا فروخت.
بازار اسلب ضعیف و قیمت های فوب دریای سیاه ۴۲۰ پیشنهاد شد که بدون تغییر بود.