دستیابی به رکورد روزانه تولید ۲۱ ذوب در کوره قوس شماره یک فولادسازی

به گزارش آرتین پولاد: در سال جهش تولید صنعتگران فولاد مبارکه به رکورد روزانه تولید ۲۱ ذوب در کوره قوس شماره یک فولاد سازی دست یافتند.

کارشناس تولید کوره‌های قوس الکتریکی ناحیه فولادسازی وریخته گری مداوم، زمان دستیابی به این رکورد جدید را در سیزدهم آذر اعلام کرد و گفت: در سالی که شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای تولید هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد برنامه ریزی کرده، دستیابی به این رکورد بسیار ارزشمند محقق شده است.
بهنام ادیبی، تحقق رکورد قبلی روزانه ذوب را در ۲۹ آبان امسال به میزان ۲۰ ذوب در کوره شماره دو فولادسازی دانست و افزود: همچنین در این زمینه زمان تخلیه تا تخلیه ذوب به ۶۹ دقیقه و مصرف انرژی الکتریکی به ۴۸۵ کیلوات ساعت بر تن مذاب کمتر شده است.
عبدالرحیم ذوالفقاری کارشناس برق وابزار دقیق کوره‌های قوس الکتریکی شرکت فولاد مبارکه اصفهان هم با تاکید بر نقش پایش مداوم متغیر‌ها در مجموعه تولید وتعمیرات گفت: در این زمینه هم توان الکتریکی کوره با در نظرگرفتن ظرفیت ترانسفورماتور افزایش یافت و نقطه بهینه کاری کوره با همفکری همکاران به نحوی تعیین شد که تمامی تجهیزات جانبی پذیرای این افزایش ظرفیت باشند.
شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تامین بیش از نیمی از فولاد کشور بزرگترین تولید کننده این محصول در ایران است.