راه‌اندازی خط توسعه‌ای ورق گالوانیزه در فولاد امیرکبیر کاشان

به گزارش آرتین پولاد: خط توسعه‌ای ۳۰۰ هزار تنی در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بازدید از فولاد امیرکبیر کاشان، این واحد بزرگ تولیدی را در مسیر خودباوری و رونق تولید دانست و گفت: فولاد امیرکبیر کاشان که سهم ۵۳ درصدی آن متعلق به فولاد مبارکه است برنامه اجرای طرح جدید ۳۰۰ هزار تنی ورق گالوانیزه را پیش رو دارد.
حمید رضا عظیمیان تاکید کرد: این طرح به منظور دست یابی به اهداف کلان فولاد مبارکه و به صورت یکپارچه تعریف شده تا سهم ۲۰ درصدی از تولید ورق گالوانیزه را همچنان در اختیار داشته باشد.
وی گفت: بومی سازی ۱۰۰درصدی قطعات، صرفه جویی ۳۵ درصدی مصرف انرژی و امکان صادرات ۱۰۰درصدی محصولات فولادی گام مهمی است که نشان می‌دهد خودباوری در این واحد نهادینه شده است.
خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو هم در این بازدید، از هدایت بخش قابل توجهی از سود شرکت‌های بزرگ به توسعه حمایت کرد و گفت: در زمینه طرح های توسعه‌ای فولاد امیرکبیر کاشان علاوه بر ارائه تسهیلات، نیمی از سود سالانه این واحد بزرگ صنعتی هم در همین شرکت سرمایه گذاری می‌شود.
فولاد امیر کبیر کاشان با تولید سالانه ۱۵۰ هزارتن محصول یکی از بزرگترین تولید کنندگان گالوانیزه کشور است که بازار هدف بیش از ۲۰ هزار تن از محصولات آن کشورهای عراق، قطر، ارمنستان و افغانستان است و سالانه ۲۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.