رشد بهای کلاف ورق گرم در اروپا

به گزارش آرتین پولاد: پس از وضع تعرفه بر واردات فولاد به اروپا بهای کلاف ورق گرم در بازار داخلی به رغم افت معمول در تابستان با افزایش قیمت همراه خواهد شد.

پس از وضع تعرفه بر واردات فولاد به اروپا بهای کلاف ورق گرم در بازار داخلی به رغم افت معمول در تابستان با افزایش قیمت همراه خواهد شد.
در صورتی که واردات به اروپا از تناژ سهمیه تعیین شده بیشتر شود مشمول ۲۵ درصد تعرفه خواهد شد.
صادرکنندگان کلاف ورق گرم به اروپا، ترکیه و هند محدود شده‌اند. تولیدکنندگان داخلی اروپا که سهمیه‌های تا ابتدای سه ماهه چهارم را نیز فروخته‌اند محصول چندانی برای عرضه به بازار ندارند.
از سوی دیگر شرکت‌های ایلوا و آرودی در ایتالیا سهمیه‌های خود را به فروش رسانده و محصول زیادی به بازار عرضه نمی‌کند.
به همین دلیل انتظار می‌رود پیشنهادهای فروش افزایش یافته تولیدکننده‌ها، به زودی در معاملات به ثبت برسد.
در یکم ماه اگوست در شمال اروپا بر اساس ارزیابی متال بولتن شاخص کلاف ورق گرم بدون تغییر نسبت به هفته قبل به ۵۶۰ تا ۵۷۰ یورو تحویل کارخانه مبدا رسید. این ارزیابی انعکاس قیمت‌های معاملات جدید در بازار است.
تولیدکنندگان کلاف ورق گرم پیشنهادهای فروش خود را به ۵۸۰ یورو رساندند و انتظار می‌رود به زودی قیمتهای بالاتری تعیین کنند.
ارزیابی متال بولتن از پایین ترین قیمت‌های واردات کلاف ورق گرم به شمال اروپا از ترکیه و هند در ۱ اگوست در محدوده ۵۵۰ تا ۵۶۰ یورو تحویل کارخانه مبدا قرار گرفت.
در جنوب اروپا آخرین معاملات کلاف ورق گرم در محدوده ۵۳۰ تا ۵۴۰ یورو تحویل کارخانه مبدا انجام شد و پیشنهادهای فروش به ۵۵۰ دلار رسیده است.