رشد بیش از ۱۴ درصدی تولید آهن اسفنجی فولاد مبارکه در ۸ ماهه امسال

به گزارش آرتین پولاد: آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، تولید آهن اسفنجی بیش از ۱۴ درصد و گندله ۹.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

طبق آمار در هشت ماهه امسال تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد مبارکه به شش میلیون و ۱۳۱ هزار تن رسیده است که با توجه به پنج میلیون و ۳۶۶ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۱۴.۳ درصدی داشته است.
این شرکت در مدت مذکور پنج میلیون و ۷۳۲ هزار تن فولاد خام (تختال) تولید کرده که افزایش هشت درصدی را نسبت به هشت ماهه سال گذشته رقم زده است. میزان تولید فولاد خام (تختال) این شرکت در هشت ماهه منتهی به سال ۱۳۹۸، پنج میلیون و ۳۰۳ هزار تن بوده است.
همچنین در زمینه تولید گندله نیز فولاد مبارکه افزایش تولید ۹.۹ درصدی را در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده است. از ابتدای سال جاری تا پایان آبان امسال، چهار میلیون و ۹۵۳ هزار تن گندله تولید شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته چهار میلیون و ۵۰۶ هزار تن بوده است.
همچنین در هشت ماهه امسال یک میلیون و ۸۳ هزار تن ورق سرد تولید شده که در مقایسه با یک میلیون و ۷۸ هزار تن ورق سرد تولید شده در هشت ماه اول سال ۹۸، تولید این محصول ۰.۵ درصد افزایش پیدا کرده است.