رشد تولید مفتول و کلاف گرم چین در ماه ژوئن

به گزارش آرتین پولاد: به رغم وجود محدودیت‌های تولید در ماه ژوئن تولید مفتول فولادی و کلاف ورق گرم در چین افزایش یافت.

به رغم وجود محدودیت‌های تولید در ماه ژوئن تولید مفتول فولادی و کلاف ورق گرم در چین افزایش یافت. تقاضای بالا از سوی بخش ساخت و ساز و حاشیه سود مطلوب در تولید این محصولات علل رشد تولید بوده است.
مساحت زیر ساخت املاک و مستغلات در نیمه اول سال جاری ۱۱.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۸.۱۷ میلیون متر مربع رسید. بر اساس اعلام تیم تحقیق متال بولتن رشد غیر منتظره ساخت و ساز در چین با توسعه‌های ایجاد شده در تولید فولاد در تناقض است.
در مقایسه، وسایط نقلیه موتوری با ۳.۵ درصد رشد همراه شدند و روند رشد تولید لوازم خانگی مهم نیز با کاهش مواجه شد. در نتیجه مصرف ظاهری فولاد ۸.۴ درصد افزایش یافت و محصولات طویل عملکرد بهتری نسبت به محصولات تخت داشتند.
به دلیل پایین بودن هزینه مواد اولیه، حاشیه سود فروش کلاف ورق گرم بالا است و مجتمع‌های تولید فولاد نیز قادر هستند از قیمت مطلوب قراضه بهره ببرند. با اینکه تولیدکنندگان کلاف ورق گرم تولید خود را افزایش دادند برخی دیگر از فولادسازها مجبور به کاهش تولید شدند. به عنوان مثال قیمت فروش ورق گالوانیزه در چین قبل از کسر مالیات ۱۰۰ دلار بالاتر از کلاف ورق گرم است و خیلی پایین تر از میانگین آن در چین است.
برای تولید ورق گالوانیزه ۱۲۱۹*۱.۰ با پوشش روی ۸۰ گرم بر متر مربع در حال حاضر ۳۰ دلار بر تن هزینه روی برآورد می‌شود در حالی که محصول نهایی را می‌توان تنها ۲۰ دلار بالاتر از قیمت کلاف ورق سرد به فروش رساند.